U eSportu se vrte milijarde dolara | Jabuka.tv

U eSportu se vrte milijarde dolara

Igre su integralni dio ljudske kulture, a mijenjaju se s protokom vremena i danas se može kazati da online gaming, odnosno eSport, ima utjecaj kao ništa prije.

Jer, kroz tu se vrstu igre uspjelo povezati svijet, potaknuti kompetitivnost te u konačnici stvoriti temelje za ostvarivanje milijardi i milijardi američkih dolara prihoda.

Ali, ništa nije stiglo preko noći…

Korijeni online gaminga datiraju u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća, ali mainstream postaje tek dva desetljeća kasnije. Sve zbog interneta i načina na koji se ljudi uspijevaju povezivati. Zatim, ključna stavka svakako je Steam, koji nastaje 2003., a potom i godinu kasnije na tržištu se pojavio World of Warcraft. Nakon toga nije bilo povratka, svaka igra “koja drži do sebe” imala je multiplayer podršku.

Kad je 2007. krenuo zaokret prema mobilnim igrama, stvari su se dodatno zakotrljale. Potom 2009. stižu Minecraft i mogućnosti obavljanja transakcija unutar iPhone aplikacija. Jer, Apple je prepoznao što se događa i odmah se prilagodio. Developeri su tad dobili dodatne motive za razvoj igara i stotine milijuna igrača platforme za trošenje novca.

Sve to rezultiralo je s 1,5 milijardi gamera diljem svijeta u 2015., a 2016. potvrdilo se koliko daleko gaming može otići. Naime, stigao je Pokemon Go i generirao kroz prvih mjesec dana više novca nego ijedna mobilna igra u povijesti. I danas malo tko ne izvlači korist od gaminga, pa tako ni Google, koji je krajem 2019. predstavio platformu Stadia. Za nju ne treba konzola, sve se obavlja kroz cloud i zato je toliko popularna.

U konačnici, ne čudi da je kroz 2019. online gaming generirao 152 milijarde dolara. Primjerice, filmska je industrija stigla do 43 milijarde, a glazbena do 19 milijardi (dostupni su samo podaci za 2018. u tom sektoru).

Ali, ono što pojedincu online gaming nudi nije samo raznovrsnost platformi i “bezbroj” igara, već i protivnici. Njih na svjetskoj razini ne nedostaje. Samim time, ne nedostaje ni turnira, kao ni bogatih nagrada za njihovo osvajanje. Sukladno tome, razvio se eSport, koji mladima nudi mogućnost da se proslave i zarade mnogo novca u onome što vole.

Ujedno, ne moraju u tolikoj industriji biti developeri ili gameri, mogu biti organizatori evenata, mogu biti komentatori, analitičari, treneri, sponzori… Mogu i jednostavno na raznim platformama, uz ponešto kreativnosti, igrati razne igre i to “streamati” pa tako prikupljati fanove i prihode.

Mogućnosti uistinu ima mnogo, ali čini se da smo tek zagrebali vrh sante leda. Jer, online gaming ima još podosta potencijala. Bilo da se radi o mobilnim uređajima, konzolama ili računalima.

(www.jabuka.tv)


Komentiraj: