Biskupski ordinarijat u Mostaru oglasio se priopćenjem za javnost vezano za situaciju u Župi Imena Isusova Mostarski Gradac.
Povod je susret biskupa s vjernicima ove župe koji je održan 28. studenoga ove godine, a koji je, sudeći prema priopćenju, izazvao reakcije unutar ove župe, budući da u istoj djeluju svećenici koji su ranije suspendirani zbog neposlušnosti biskupu.
Priopćenje prenosimo u cijelosti:
U svjetlu javno iznesenih tvrdnji i komentara vezanih uz susret vjernika župe Imena Isusova Mostarski Gradac s biskupom Petrom Palićem, kao i u odnosu na trenutno pastoralno stanje u toj župi, potrebno je radi istine, jasnoće i duhovnog razlučivanja dati sljedeće cjelovito priopćenje.
1. Susret župljana s biskupom Petrom Palićem, koji je održan 28. studenoga 2025. godine, predstavlja legitimno i kanonski utemeljeno pravo vjernika da se obrate svojim pastirima (ZKP, kan. 212 §2–3). Biskup je, kao prvi pastir biskupije, učitelj vjere i upravitelj Crkve (ZKP, kan. 212 §1), dužan primiti svoje vjernike te ih saslušati u njihovim potrebama i duhovnim poteškoćama, te s tim u vezi poduzimati pastoralne korake. U tome duhu, biskup Palić, poput Krista Dobrog Pastira, spreman je uzeti na ramena svakoga tko traži duhovnu pomoć i jasnoću, posebice u trenucima nepovjerenja i podjela.
Zanimljivo je da se “duhovi” nisu uzburkali i „šok“ nije uslijedio zbog činjenice da se nekoliko desetljeća u pojedinim župama živi izvan punog crkvenog zajedništva, ali jesu zato što se biskup susreo s vjernicima koji, u skladu s crkvenim pravom i vlastitom duhovnom potrebom, žele živjeti puninu zajedništva s Katoličkom Crkvom i imaju pravo tražiti pastirsku brigu i dostojno primanje sakramenata. Crkva nikome ne oduzima pravo na dijalog, ali je dužna voditi računa o zajedništvu i istini.
2. Optužbe da je biskup djelovao “iza leđa”, “zloupotrebljavao pojedince” ili “izdao” župu protive se načelima istine, pravednosti i ljubavi.
Biskup djeluje u skladu s odlukama Crkve i s obvezom osigurati valjanu i zakonitu sakramentalnu skrb, osobito u situaciji kada u župi djeluju otpušteni franjevci i suspendirani svećenici. S istim je osjećajima biskup primio i skupinu vjernika koji podržavaju neregularnu situaciju i jasno im dao do znanja koji je ispravan put kojim treba ići. Biskupovo djelovanje je za dobro svih njezinih članova. Istodobno, biskup ostaje otvoren i onima koji prepoznaju da su bili u zabludi i žele se vratiti jedinstvu s Crkvom, jer vrata Crkve nikada nisu zatvorena iskrenom obraćenju.
3. Franjevačko djelovanje u župi Imena Isusova neupitno je bogato i dragocjeno.
Međutim, franjevačka baština ne može biti opravdanje za odbijanje hijerarhije Crkve, osobito kada su u pitanju svećenici koji su izgubili kanonski status i ovlasti.
Pripadnost Katoličkoj Crkvi ne određuje samo tradicija, zemljopis ili lokalni osjećaj, nego:
- jedinstvo s papom i biskupom,
- poštivanje nauka Crkve,
- prihvaćanje crkvene discipline,
- primanje sakramenata od zakonitih služitelja.
Bez tih elemenata nije moguće živjeti puno crkveno zajedništvo, na što su svi vjernici katolici pozvani. Sv. Franjo, kojega se često spominje i zaziva, bio je prije svega primjer poniznosti, poslušnosti i jedinstva s Crkvom i nikada nije dopuštao da se braća odijele od crkvene hijerarhije.
4. Komentari koji zazivaju politička razdoblja prošlosti, optužbe o nasilju ili o navodnom “progonu fratara” protive se duhu evanđelja. Istodobno, Crkva ne zatvara oči ni pred onima koji su danas duhovno povrijeđeni, zapostavljeni ili spriječeni u pristupu dostojnom i zakonitom slavlju sakramenata.
Pastiri Crkve imaju obvezu, i moralnu i kanonsku, štititi pravo vjernika na valjanu i zakonitu sakramentalnu skrb te osigurati da nitko ne bude duhovno progonjen zato što želi živjeti u punom zajedništvu s Katoličkom Crkvom. Dobro je poznato tko je u prošlosti, pa i u komunizmu, bio vjeran Crkvi i gdje je Crkva tada stajala; jednako tako jasno je gdje Crkva stoji i danas: uz one koji traže istinu, zajedništvo i zakoniti život po evanđelju i crkvenom nauku.
5. Osim velikih svjetskih religija, danas u svijetu postoji preko 40.000 različitih kršćanskih denominacija, svaka sa svojom strukturom i naukom. Postoji, također, i preko 10.000 različitih vjerskih skupina. Svatko je slobodan izabrati gdje želi pripadati. Isus Krist nije nikada nikoga prisilio da ide za njim. Međutim, oni koji žele biti u punom zajedništvu s Katoličkom Crkvom, koju je osnovao Isus Krist, moraju znati ili učiti što to zajedništvo zahtijeva i kako se živi.
Uzinić o hercegovačkom slučaju: To je pitanje koje je loše odrađeno
6. Nije jasno što je izazvalo “reakciju” dijela ljudi koji se deklariraju župljanima, a istodobno ne priznaju hijerarhiju Katoličke Crkve, sudjeluju u liturgijskim slavljima koja Crkva ne priznaje, prate otpuštene franjevce i suspendirane svećenike i ne žele prihvatiti pastoralne smjernice biskupa. Stoga se opravdano postavlja pitanje:
Po čemu se netko smatra pripadnikom Katoličke Crkve i župljaninom određene župe ako odbija njezinu hijerarhiju, disciplinu i sakramentalno zajedništvo? Katoličko zajedništvo nije samo deklarativno izjašnjavanje, ono je stvaran odnos vjere, poslušnosti i sudjelovanja u životu Crkve. U Crkvi nikada nije bio presudan broj, nego iskrenost i raspoloženje srca onih koji su spremni živjeti vjeru Katoličke Crkve, poštivati njezin nauk i prihvaćati crkvenu disciplinu.
7. U ovim svetim danima došašća Crkva poziva na budnost, ustrajnost, mir i povratak zajedništvu. Crkva ne želi sukob, nego ozdravljenje rana, razumijevanje i obnovu povjerenja. Biskup Palić ostaje otvoren svima koji žive u zajedništvu s Crkvom, onima koji traže pastirsku brigu, onima koji žele napustiti zabludu, kao i onima koji žele vratiti jedinstvo. Spreman je pružiti pomoć svakome tko iskreno traži duhovnu pomoć i želi živjeti u punom zajedništvu s Katoličkom Crkvom.
Neka nas Gospodin, po zagovoru Blažene Djevice Marije i sv. Josipa, uzora poslušnosti, te sv. Franje Asiškoga i svih svetih, vodi putem jedinstva, pomirenja i istine.
Molimo za mir u našim biskupijama, u našim obiteljima, za jasnoću duha i za srce otvoreno Kristu, jedinom izvoru zajedništva, milosti i istine.
Neka ovo došašće bude vrijeme nade, obraćenja i ponovnog otkrivanja ljepote pripadnosti Katoličkoj Crkvi, stoji u priopćenju Biskupskog ordinarijata.
Podsjetimo, mostarsko-duvanjski biskup Petar Palić u Ordinarijatu u Mostaru uručio je krajem studenoga dekrete novim članovima Župnog pastoralnog vijeća župe Mostarski Gradac te pritom poručio da suspendirani klerici nemaju ovlast valjano podjeljivati sakramente ispovijedi, ženidbe i potvrde te da su takvi sakramenti nevaljani, o čemu detaljnije možete čitati OVDJE.
(www.jabuka.tv)


Ljudi moji, evo na živi uranak, nemamo mira od biskupa, ovi njegovi vijernici, idite eno vam njegova katedrala i molite se,
Ovo se neradi da se moli, svi mi molimo bolje nego biskup, on samo kupi pare, tu se radi, da uvale popa u župu, dosta mi više toga, isuse moj dragi šta je ovo više
Ti pajdo nisi katolik , da si katolik postovao bi crkvene odredbe ,svi vi krstite ,pricescujete ,krizmate i vjencavate na Sirokom ,kad ste zajebani sto vam to ne radi vas svećenik sto je razriješen ,jer vam to onda ne vrijedi jer bi to bilo koda ja to uradim a Boze moj sacuvaj nas od takvih ,a ti si sigurno ostatak kakva komuniste kojem pase da dolazi takav svećenik jer njegovo nista ne vrijedi
Vidis javljas se o jednoj temi a pojma nemas i time ispadas glup ko tocak a vjerovatno i jesi. Kada su u nasoj zupi misu drzali fratri s Briga znaci nikakvih zabrana za franjevce nije bilo niko se tu nije ni vjenco ni krizmo nego se islo na Brig tako da te stvari nemaju veze sa ovim slucajem. Ja ako sam vjernik nisam bez pameti i imam pravo na svoje misljenje , citav taj crkveni kler je radi nas tu i bez nas su apsolutno jeno veliko nista. Oni su iskljucivo tu da nama vjernicima sluze time da mozemo primati svete sakaramente i kozumirati svetu misu a ne da nama vladaju , to kako ti vidis ponasanje unutar crkve je ponasanje unutar razlicitih sekta koje postoje. Tu ima onda jedan glavni kou on okom ovcice skokom. Ima franjevacki samostan na Brigu i neposrednoj blizini , znaci ima fratara na raspolaganju. Vjernici oce vecinski fratra za svoga zupnika i dusobriznika , biskup kome bi trebalo biti iskljucivo na prvom mjestu jacanje vjere u narodu treba udovoljiti zahtjevima zupljana i onda se time osiguralo da ta zupa ostane ziva i cvrsta u vjeri. Uporno ustrajati na necemu sto zupljani nezele i time slabiti vjeru time sto nece vise biti misa u toj zupi , to nemoze niko razuman svatiti.
E jes’ ti živa i čvrsta u vjeri, ne pitaj!
Koliko je u toj župi u zadnjih 20 godina bilo razvoda brakova? Koliko je iz te župe bilo uhićenih zbog uzgoja i preprodaje droge? Bilo je i ubojstvo, koliko se sjećam! Bilo je krađa mesinganih ručki po grobljima, pljački..
Birtije i kladionice po župi pune, što oženjenih, što neoženjenih, a kući dica i gladna i bosa!
Na cemu si ti kolega , kakve sve sto si naveo u komentaru ima veze sa slucajem u zupi Mostarski Gradac ??? Svega toga ima i u Mostaru i Sirokom ili drugdje ali nema veze sa konkretnim slucajem navedenim u ovom clanku , cini mise daje sve vise narkomana ovdje uz postojece alkoholicare
Kakve veze to ima sa neposlušnim svećenicima?
Ako može objašnjenje, hvala.
Pa evo, kaže “živa i čvrsta u vjeri”, šta to znači???? Na mise u toj župi dolaze uglavnom starci, mladi su rasuti po crkvama u Širokom, Mostaru i Međugorju, tj.oni koji uopće idu na Misu. Velika većina ih ne ide. Nema vjeronauka, nema Frame! Dakle, nešto ne štima, župa propada u smislu katoličke nauke. Vjera zapovijeda jedno, župljani rade drugo, tj.sve ovo u gornjem komentaru nabrojano. I ne kažem da treba doći pop da to popravi, može fratar, samo nešto mijenjati treba. Kaže fra Bože “Kristovi vjernici se hrane istinom”, pa eto vam istine!
kad si ti bio zadnji put na misi na Zvaticu pa pises takve nebulosze da nema mladezi na misi ???
Baš si ,,vijernik” , nastavi mlatiti praznu slamu.
Čuj njegovi vjernici idite u katedralu haha
Uvijek priča o kupljenju para. To znači da je i ovim pustipratrima stalo samo do para, pa se nedaju. Inače bi se sami povukli da narod u miru može u svojoj crkvi primati valjano sve sakramente.
Baš si ,,vijerni”, nastavi mlatiti praznu slamu.
Čuj njegovi vjernici idite u njegovu katedralu. ha
Tzv Pastirski vjerniče,
Šta ti hoćeš reći, da su oni koji idu na misu u Katedralu manje vrijedni od tebe, jeli? Je li se i u katedrali propovijeda rimokatolička vjera?
Kako te nije stid? Tko si ti da proglasiš katedralu i vjernike u njoj- nevjernicima?
Radije se nazovi “bahati vjernik”!
on je reko samo da ti vjernici mogu ici u katedralu i nista vise , jesuli po tvome sada ovi vjernici manji za sto idju na Zvatic u crkvu ??? Neznam kako ovde ljudima padaju takve interpretacije na pamet , strasno
Bravo za komentar 8:47
Šiftar neda mira ni na Božić
Šiftar samo traži kavgu i otimanje
Šiftar surađuje sa udbašim Čolacima
E nećeš šiftare iđi ns kosovo pa doli brani katolike ako si vjernik.
Sikter od frsnjevački župa koje si zapikirao. 🥶
Crnčani su dobili i prihvatili popa jer im je preminuo fratar (tj. klerik otpušteni iz službe)
Protestanti..
Hercegovačke katoličke igre 😂😂😂
Moje je da poštujemo crkvene poglavare, a ne da odlućujem
Tvoje je da poštuješ Boga, a ne crkvene velikodostojnike koji otimaju franjevačku imovinu.
Evo ih opet veliki katolici, koji ne poštuju crkvu i hjerarhiju. Ljudi možete biti vjernici, ali se nemojte nazivati katolicima jer ni vi ne poštujete katoličku crkvu i znate šta ste. Osnujte sebi sektu nek vam ti bivši fratri budu pastori ili šamani i pustite na miru ljude katolike koji poštuju crkvu i crkveni red, da se mogu moliti i primati sakramente po katoličkom nauku, i u miru.
Tocno, al aj ti to ibjasni usijanim glavama.
Biskup Palic je kao pastir svojih zupljana trebo doci u tu zupu i skupa sa franjevcima odrzati svetu misu a posle svete mise traziti dialog sa vjernim pukom u vezi sa situaciom u toj zupi. Kao novi biskup je imao priliku doci i upoznati svoje zupljane i iskreno saslusati njihova razmisljanja i zelje , kao novi biskup je imao taj bonus da moze pokrenuti resavanje tog nepotrebnog spora. Nazalost je prokockao tu priliku i nastavlja se iskljucivo sprovoditi politika ko je na kojoj razini vlasti unutar crkve. U gore navedenom clanku se spominje pokojni papa Franjo kao simbol poniznosti ali se nazalost ta poniznost iskljucivo trazi od drugih ne racunajuci dase i osobno treba biti ponizan , sto vesi u rangu to ponizniji. Gospodin Isus je prao drugima noge kao daje nekakav sluga a Bog je slava ga i milost bila. Vjernici trebaju pratiti svoju crkvu ali to neznaci da time nemaju nikakva prava unutar te crkve i crkveni kler mora biti uvjek na raspolaganju tim vjernicima da mogu primati sakaramente ili imati svetu misu. Ko iz redova crkvenoga klera odradjuje te stvari uopce nije bitno nego je jedino bitno da crkva osnazuje vjeru svojih vjernika te time osigurava duhovno zdravlje svojih vjernika. U konkretnom slucaju se gubi iz vida da fratri uopce nisu taj faktor koji stvara probleme , srz problema jeste cinjenica da vjernici te zupe i treba istine radi naglasiti vecina njih zeli fratre kao svoje dusobriznike a sadasnji fratri su iskljucivo tu jer se tkz. regularnim fratrima osporava djelovanje u toj zupi. To u konacnici znaci da biskup Palic nema spor sa fratrima koji obnasaju duznost u toj zupi nego sa vjernicima. Ti zupljani koji su bili kod biskupa imaj pravo otici kod biskupa i podijeliti svoja razmisljanja s njim ali se nemogu uzeti kao zastupnici te zupe nego iskljucivo kao pojedinci s osobnim misljenjima. Jedino pravu sliku razmisljanja vjernika te zupe biskup moze dobiti time sto osobno ode pred te zupljane i trazi dialog s njima. Ako je na kraju jedini faktor spora sto zupljani hoce fratre kao svoje stalne dusobriznike od nastanka zupe onda im se to treba udovoljiti jos kad je u neposrednoj blizini franjevacki samostan na Sirokom Brijegu. Ako se pored te cinjenice zeli ustrajati na postavljanju nekog drugog svecenika pa i pod cjenu da u toj zupi niko vise neide na svetu misu onda stvarno neznam kakav je smisao te crkve kao takve. Crkvu su napravili vjernici i svakog dana odvajaju od svojih sredstava da crkva ostane uredna i sredjena , iskljucivo od sredstava vjernika i minimum postavanja bi bilo da taj biskup dodje u tu zupu i stane pred te zupljane i saslusa ih. To kazem s ljudske strane jer sa duhovne strane se vec davno trebao cisto iz poniznosti pojaviti. Misljenja sam da nazalost i crkva kao takva nije imuna na promjene u opcem drustvu , opadanju ljudskosti , morala i drugih vrednota te se svela iskljucivo na uvazavanje hierarhije i vlasti. Opcenito gledajuci na citav ovaj slucaj , sve je jedna velika sramota i za crkvu i biskupa jer oni kao moralni autoriteti bi trebali svima biti primjer kako se treba u duhu vjere zivjeti a sami se drze vise ovozemaljskog nacina zivota. Zalosno i vise nego zalosno
Pa evo, ja pozivam te fratre, da oni sami riješe taj problem svojim župljanima i da ne dopuste da župljani budu uvučeni u nekakve svađe i prepirke! Zar i to nije ponizno s njihove strane? I slažem se i ja da je žalosno! Ljudi moji, pa iznad biskupa je Papa, pa zar on ne bi riješio ovo da je sve u redu? Može ne valjat biskup jedan, pa ne valja ni drugi, pa ne valja ni Papa, …pa zapitajte se malo!
Nije mi jasno po kojem pitanju uvlacis fratre koji obnasaju duznost u zupi Mostarski Gradac u ovaj spor , oni su tu jer je to zelja vecine zupljana te zupe pa cak su bili zelja i pojedinaca koji sada zele popa. Fratri uvijek kazu dasu tu dok ih zupljani hoce a ako se vecina odluci da ih vise nezeli oni ce biti zadnji koji ce stvarati ikakve probleme jer to nema smisla biti negdje gdje nisi pozeljan. Cinjenica jeste da vecina zupljana zele imati fratra za svoga zupnika a sadasnji biskup kao i svi dosadasnji nemaju sluha za zupljane niti ih briga , imaju svoju neku agendu i hoce je sprovesti bez pogovora. To je mozda u skladu neke hierarhije i ustroja ali nikako u duhu vjere a vi svi sto podrzavate takvo ponasanje podrzavate i zataskavanje svakojakih necasnih radnji unutar crkve a precesto zataskavanih od strane tih istih biskupa. Po vasemu vjernik nebi smio nikako kritikovati ponasanje biskupa.Za mene su oni svi ljudi kao i ja jednako gresni i sa manama kao i svaki drugi vjernik a to sto oni imaju neko zvanje unutar crkve necini ih ni vecim vjernikom a jos manje vecom osobom od mene nego im daje samo odgovornost da oni moraju zivjeti u jacoj vjeri od nas vjernika i time biti primjer i uzor svima nama. Nazalost svakog dana crkva se vise okrece ovozemaljskom i materijalnom a zapusta ono duhovno a ovaj slucaj je jedan dokaz tome. Svako tko okrivljuje samo jednu stranu je obicni licemjer.
Kad je bio referendum?
Za 14:33
Pa gornji komentar priča o poniznosti, ponizni trebaju biti svi. Otkud ti informacija da većina župljana želi fratra pod svaku cijenu? Tko je provodio istraživanje? Koliko župljana ima župa, a koliko ih nedjeljom bude na misi? Zašto? Gdje su ostali? Zašto?
Odgovori si na ova pitanja, pa ćeš vidjeti da je najmanji problem tko govori tu Misu!
svake nedilje puna crkva a ti ako mores prestani se drogirati , bice ti lakse vjeruj mi
Samo 1% bio da dođe pop u crnač, a vi pišite šta želite
Ii sad pogledaj čovika svecenika ,svaki red vlada
sve će to nenad riješiti ko i u crnču, pa čak i asfalt
Ne laži,sram te bilo!
1% ili 99% napravit ce vama neviste reda kad dodu, brigat ce njih vasa prepucavanja ko za lanjski snig.
Biskup je fino objasnio i tko je PAMETAN I PISMEN shvatiti ce a ko je GLUP I NEPISMEN neka i dalje sudjeluje u služi SEKTI koju vode ti raspušteni kvazi franjevci. A prvo što Biskup treb anarediti je da se tim sektašima zabrani primanje sakaramenta au legitimnim župama, neka ih vođe njihove sekte vjenčaju , krste i krizmavaju kad su pametni.
klaudija , ima mjesta dovoljno u toj zupi nek biskup sa tim zupljanima napravi novu crkvu i rijesen slucaj. Neznam sto se stvara problem ako ga uopce netreba biti
10:00, zasto bi pravili drugu pa i ti zupljani su isto pravili prvu kao i ti sto ju svojataju
Zato sto su prvu pravili zupljani skupa sa fratrima eto zato a novu neka voljni zupljani prave sa popovima
Ona šačica Juda štoje bila kod palčića nek iđu njemu pase mole,a nekse okanu naših FRATARA i Našeg GRACA i njegove župe
Gračanine, imaš ti u Gracu većih problema od razrješenih fratara, riješite prvo kleptomane, kriminalce, dilere i ostalo!
To nisu fratri već sektaši nepismeni čovječe, možeš i ti misu govoriti kao i oni, kako si glup toliko, moliš li vjerovanje ikada znaš li sta je katolička crkva, tebi i muftija misu može govoriti po tvojoj logici.
Eto ti primaš svake nedjelje svetu pričest, dođeš kuci, ma kakva hostija, opuči po starom, dobro znaš šta mislim
Franjevci u cijelom svijetu su u samostanima, oni moraju poštivati određena načela i u pravilu ih nema po župama. Jedno od načela je poslušnost i tu je problem ako se ne varam od 1938.godine. Razumljivo mi je da je tada bilo logično da odbiju poslušati obzirom da je njihova uloga u tom vremenu bila jako bitna za hrvatski hercegovački puk i njegovu opstojnost. Međutim vrijeme se promijenilo a frenjevci su ekonomski jako ojačali pa su se u velikoj većini odrekli zavjeta ili načela siromaštva. Ekonomska moć se neda sakriti, grade se i dograđuju crkve i samostani, dijelom se gradi i bez veće potrebe, ima tu i luksuza i pomaganja rodbini, ima svega. Odreći se župe znači i manje prihoda od misa i obreda. nigdje u RH se ne plaćaju tzv 33 mise za pokojnika a u Hercegovini je to još uvijek česta praksa. Znam da franjevci mnogo rade na kuturnom uzdizanju puka, organiziraju i sponzoriraju mnoge događaje, znam i da bitno utječu na lokalnu politiku i probitak pojedinih političara, međutim smatram da se moraju vratiti svom temeljnom poslanju!
Predlazem kao resenje citavog ovoga slucaja da biskup sa zupljanima te Zupe koji su voljni primiti popa naprave novu crkvu jer crkava nije nikad dosta , ako nezele ili nemogu iz bilo kakvih razloga neka onda biskup udovolji ovim drugim zupljanima kiji zele fratre da im s Briga dolazi svake nedilje fratar. Ako ovi drugi zupljani i tada nebudu htjeli ici u tu Zupu na misu onda mogu ici na svetu misu u Polog tamo je pop na sluzbi a blizu je. Problem rijesen i mir Bozji opet vlada ovom Zupom
Ajde sad biskupe reci koju rijec i o onom „popularnom mladom fratru“ koji je pipkao curice pa ga one prijavile pa potjeralo uspaljenog iz Mostara u Konjic. O tome nitko da slova napise.
Ti si ko papa pa držiš bukvicu što je biskup trebao činiti
Žalosno da ono svetište Orovnik zbog neposluha, nejedinstva nije više posjećeno od sviju nas
Čin ti imaš potrebi moj biskupe, da se pravdaš ovim priopcenjima nisi ni ti “čist i pravedan”.
Zar je pred Božićno vrijeme bilo potrebno ovo, svađa i nered
Sram vas bilo sviju po redu i biskupa i vjernike i franjevce
Božićno vrijeme ,iščekivanjem Isusovog rođenja a vi se raspravljate ko će i u koju crkvu ići
Neko je opet bacio kost za svađu Moglo se to riješiti i prije .
SRAM VAS BILO I JEDNE I DRUGE
Slazem se , trebalo se samo sadasnji fratri zamjenuti sa fratrima s Briga i Zupa bi bila opet u punoj funkciji i sve bi se odvijalo bez ikakvih problema. Stvarno neshvatam cemu opet spominjanje nekakvih popova i zupljana koji zele popa u ovo predbozicno vrijeme ???
Koga može bit sram, ja samo vidim palicevu sliku, bože mi o prosti
Prvog tebe nek je sram ,kad ne vidiš u čemu je problem anonimni u 10:14.
I sada se kao 60-tih sva odgovornost za crkveni nered u Hercegovini bezobrazno svaljuje na savjest “pobunjenih” vjernika. Ako je biskup vrhovni autoritet u svojoj biskupiji a provincijal u svojoj franjevačkoj provinciji, neka se pošteno dogovore o podjeli radnih mjesta (župa) među svećenstvom. Onda se to lijepo obrazloži narodu koji će i dalje ići u svoje crkve. Ne zbog klerika, već zbog vlastitih duhovnih potreba. Međutim, problem je taj što unutar crkv. hijerarhije nema poštene, nenasilne komunikacije. Kako bi se ta sramota prikrila, ona se jednostavno svaljuje na narod. Još mu se pritom podmeće otpadništvo od Kristove Crkve. Već viđeno u povijesti.
Šta su bolji ovi popovi od ovih što su ko fol razrješeni ja garantujem ništa popovska posla
U Crnac je dosao nelegalnim referendumom, prosto receno prevarom, a iz toga mozemo reci da je nelegitiman. (Ono malo kao u politici “komsic”).
Istina je da je u Crnač došao pop na prevaru i ucjenu !
Ove treba izbaciti iz Crkve neka idu u protestante, a to i jesu. Projekt Hercegovački slučaj je projekt UDBE
Projekt UDBE i jeste bio instalirati svjetovne svecenike u narodu zvane popovi dase unese raskol u Katolicku Crkvu Hercegovine najjaceg i najomrazenijeg neprijatelja tadasnjeg politickog sustava. Nazalost se mora priznati dasu uspjeli u tomu jer je proces i sada u tijeku. Tako dasi po pitanju UDBE u pravu.
Na žalost, dobar dio župljana ove župe je nepismen, loše informiran i ograničen u shvaćanju situacije u kojoj se nalaze.
Nije istina da su ono priopćenje potpisali svi župljani te župe, jer znam mnoge koji žele promjenu, pri tome im nije važno hoće li u župu doći fratar ili pop.
Manja skupina ljudi, ne znam kada i od koga proglašeni nekakvim odborom, a rodbinski vezani, činili su mnoge stvari koje se ostalim župljanima nisu sviđale, te su ih između sebe kritizirali, ali nisu to nikada javno rekli iz poštovanja prema fratrima. Žalosno je da netko napravi fb stranicu crkve, te na njoj javno okači popis župljana koji su darovali novac za radove u crkvi, i to poredano po abecednom redu, da se još bolje istaknu oni koji možda u tom trenutku nisu mogli dati.
S druge strane, nisu bili tako precizni kad su navodili u što je prikupljeni novac potrošen, te kome je točno, što i koliko plaćeno!
Fra Mile je dobar čovjek, trudi se i to se vidi. Fra Bonifacije je isto dobar čovjek, ali teško pokretan i ne može biti do kraja na usluzi svojim župljanima.
Ta župa vidno propada, mladi su pasivni, jako je puno alkoholičara, pljačkaša (sjetite se krađe ručki s grobnica), neoženjenih, razvoda brakova, psovke….puno je ljudi i odselilo.
I znam da dosta nabrojanog dolazi iz kuće, iz odgoja,…ali kad je već kuća “zastranila”, onda bi tu trebala biti Crkva da pomogne.
Činjenica je da trenutni fratri ne mogu stići. Promjena je itekako potrebna, a pojedinci se boje popa, ko’ da im dolazi hodža!
i kad dodje pop toga svega neci biti , nepisi gluposti nego idji radi nesto produktivno
O čemu ti pričaš eto u tvom mjestu nema alkoholičara i lopova…kakve veze to ima sa fratrima nisu oni policija…
Vi gračani niste složni ko mi crnčani, sad mi imamo našeg popa, i osigurani smo do smrti, dok bude ijedan crnčanin
Kakvo oglašavanjo tko to više sluša ajd ti lipo paliću premjesti fratre u popovske župe i eto mira i Blagoslova a to nas uči i Božiji nauk.Kakvo svađanje kakvu to poruku narodu šalješ ..razdor ..prepucavanje..oglašavanje jedne strane a da ste pravi Božiji sluga saslušao bi obe strane i najprije uvažio volju naroda.
Zar je tako tesko poslati samo jednog franjevca da odrzava mise na tom podrucju ti ljudi se ne protive biskupu iz hira samo zele da franjevci djeluju na tom podrucju jer sjetimo se da od samih pocetaka na nasim prostorima djeluju franjevci dosli su na cerigaj i isli dalje po mjestima djelovat pa tako i u zupu mostarski gradac gdje su za vrije drugog svjetskog rata njih cak 6 izgubila svoj zivot i upravo zbog toga ljudi zele franjevce
Podnili su toliko muke i bola za svoju vjeru za svoj narod i zato ih narod zeli otvoreniji su prema ljudima ugodniji jer oni su narod i zato narod njih zeli
Meni se čini da se ti odavno nisi …..a
Zar nije lakse poslati samo dva franjevca u tu zupu i rijesen problem narod zadovoljan crkvena hijerarhija zadovoljena svi sretni nema svadje
To zupljani i hoce .
Kakve veze ima iz kojeg je reda svećenik, samo nek je poslan po hijerarhiji. Meni je isti svaki svećenik, osim ovih raspuštenih sektaša iz Čapljine. Jednom bila na misi koju je držao Mile, nisam znala tko je , jeza me prolazila cijelu misu. Ti svećenici iz Čapljine su nečasni.
Meni more doc bilo koji red osim petrovaca jer ti samo zgrcu sebi i svojoj obitelji a zupe propadaju. Ponavljam bilo ko samo petrovci zabrana
Hijerarhija se mora poštivati
Biskup je sve rekao. Ako si katolik prioadnik katoličke crkve onda se trebaš drzati njenih pravila. Sve dtugo je krivi put.
Ako igraš nogomst igraš po pravilima nogometa, a ne rukometa.
Nažalost kompletna Crkva je organizirana na identičan način kao KPJ. U pitanju su novci, ništa drugo. Kao i drugovi, onda i danas isto se ponašaju. To je sve posljedica ne provođenja lustracije, suočavanja sa komunističkim zločinima. Mnogi današnji vjernici koji su izišli iz bivšeg režima kao ateisti, prakticiraju Svetu misu kao partijski konglomerat, odnosno bitno je biti prisutan radi interesa a ne radi duhovne obnove. Netko je jednom ovdje napisao kako muslimanski botovi sa klixa pišu protiv Hercegovaca jer je Hercegovina uspješna regija, međutim od tužiteljstva i pravosuđa, pa sve do običnih ljudi, Hercegovina je duboko isprepletena komunističkim metodama upravljanja. I Jugoslavija je bila uspješna komunistima jer su dobro živjeli u tom sustavu, ali sva ta bahatost i arogancija imala je debelu cijenu, jer ključ zdravog društva je u tužiteljstvu i pravosuđu neovisno od vlasti, ono treba biti nadzor nad vlasti, a ne u službi vlasti. Interesantno je koliko je ta tema o nelustriranim kadrovima škakljiva u Hercegovini, a trebalo bi biti obrnuto. Zaključak je da taj oblik hercegovačkog katoličanstva produkt malograđanske sredine i jugokomunističkog naslijeđa, gdje se sve u životu stiče rođenjem, dakle rodjacko plemenske veze, odnosno malograđanšćina, te s druge strane odanost i lojalnost partiji odnosno Crkvi bez ikakvog propitkivanja o sadržaju, istini, logici i smislu.
Redoovito idem na svetu misu, i ne gledam na to iz kojeg je reda onaj na oltaru. Da je i druge boje ja bih isto išao zato što sam vjernik. Zamislite se negdje po bosni gdje su katolici u izrazitoj manjini, njima nije bitno tko govori misu nego da se misa održi.
Zasto idete vjenčavat se i krštavat na Brijeg ako je sve OK
U tome i jeste problem, što ne propitkujete one koji bi trebali zastupati vaše interese a ne osobne, po partijskim metodama. Zato su katolici u Bosni svedeni na manjinu, počev od politike iz Zagreba pa sve to njihovih pulenova koji zgrću lovu preko udruga, naravno da njima odgovara da se ništa ne propitkuje, a s druge strane muslimani su sve agresivniji, jer vide da su ti jadni ljudi po Bosni napušteni i laka meta.
Vi Hercegovci ste teški materijalisti, samo to gledate, to je jedino mjerilo, budite iskreni i priznajte da vas nije briga za katolike po Bosni.
Zašto smo onda uopće zajedno? Radi šačice pulenova koji odrađuju prljavi posao, kada tu sirotinju po Bosni treba nagovarati za koga će glasati. Vama je lijepo po zap Hercegovini, i nisam zavidan, već iznosim činjenice da se niste pokazali kao katolici, koji će pomoći svojoj braći u nevolji, kao što to rade Židovi po svijetu.
A imate mogućnost, ali draže su vam pare i Mercedesi. Koga briga za nekoga Antu iz Travnika, on je budala što tamo živi, eto tako vi mislite o katolicima u Bosni. Ali nema veze, ionako je svemu došao kraj.
Ljudi moji dragi vjera, bila ona kršćanska, muslimanska ili neka treća je prvi i najteži izvor patnje na ovom svijetu. Koliko se ratova vodilo u ime vjere i koliko je duša poginulo u ime ovog ili onog boga? A u međuvremenu se crkve raznorazne obogaćuju na našim leđima dok narod jedva spaja kraj s krajem, a uz to ne moraju čak ni porez plaćati državi. Tako je vazda bilo i vazda će biti dok mi, ljudi, narod ne kažemo “dosta je!” i prestanemo im dopuštati to.
Svaki dan čitam vijesti na ovom portalu, pa vidim komentare takozvanih vjernika i u tim komentarima nema ništa drugo osim mržnje prema svima koji nisu “kao mi”, bili oni naši ljudi ili naši susjedi. Vjera koja nas uči da mrzimo druge je pokvarena vjera i bolje bi nam svima bilo da smo neopterećeni time. Ovo pišem jer volim svoj narod i iskreno mislim da naše društvo može biti mnogo bolje od ovih niskih ispada koje svakodnevno viđam na ovom portalu. Dok god se svađamo međusobno neće biti nikakvog napretka u našem društvu, a nažalost ovo svađanje paše i političkim klasama i crkvama, jer time oni imaju kontrolu nad nama kao pojedincima i kao cijelokupnom društvu, kako u BiH tako i u svijetu. Ajmo se svi ujediniti i izboriti za bolji život za sve nas, ne pod vjerskim ili nacionalnim parametrima nego kao ono što smo svi odakle god bili: ljudi! Živi bili svi dobri ljudi!
Biskup se obracao vjernicima katolicke crkve, i vjernici su poslusni i sve je vise manje jasno. E sad sto se ovi SEKTASI ovde javljaju nez, imate svoju SEKTU i eto vas tamo.. i prestanite dolaziti na brig kad ga ne postujete, bezveze nam pravite dodatnu guzvu..
Tko si ti da sudis?
Za ove što nas nazivaju protestantima da ih upitamo bili vi ostali ravnodušni da vam na Široki dođu Petrovci?
Može li Isusovac? Ako znaš što je to, “katoliče”!!!!?
nemoze isusovac i neznam sta je to ali moze bili pratar , ti sigur znades staje to ramokatolice ?
Ja sam na zupi di je Petrovac ,i mogu ti reci da ga nebi mijenjao za franjevca ,normalan ,pristupačan ljudima na usluzi u svaka doba vi ih zovete popovima oni nisu popovi službena titula im je Don ,a dobro ovi govore vjencavate se i krstite u Gracu a ne trčite na brijeg
Sad me zanima nebi mjenjo svoga dona ili popa za franjevca i onda dodje od biskupa bez ikakvog razloga prekomanda da idje otalen pop a dolazi fratar ???
Ljudi ako ste ljudi, nije u pitanju ko ce vodit misu, u pitanju je neriješen problem , Crnač Gradac Grude, narod oce fra, a biskup radi zauzinad popa, imateli više pametnijeg posla, nego ovo gonit, nema kraja
Dok vi niste znali koje ste vjere u Gracu je bila sveta misa koju su vodili Franjevci…9 Fratara je ubijeno u našoj župi…prvo učilište Hercegovine koje su držali fratri…naj starije Gospino svetište u Hercegovini (Orovnik) naj starija župa provincije…i onda nas nazivate protestantima…
Tko je ubio Fratre, Petrovci????
Vidiš li ti šta pišeš?
Koga prozivaš?
Ne razumijem kakve veze pobijeni Fratri imaju s tim što u župi trenutno nemate Krštenja, nemate Krizmu, nemate Misu ponoćku, nemate redovan vjeronauk, Framu,… itd., itd., itd.
Nisu ih Petrovci pobili ali htio sam da kažem bitna je povijest …”nisu tu ni bili tad će reći svima” a fratri u ovoj župi od prvog dana čak je i Mostar bio pod ovom župom(zato i je Mostarski Gradac}…završiti ću sa još jednim stihom…”ako ne znaš šta je bilo”
Komunistički lažove, bezverstvo je donjelo najveću bjedu čovječanstvu.
Ove što je biskup imenovao to nisu predstavnici naše župe…naši predstavnici su prošle godine bili sa biskupom i bila je dobra volja sa obadvije strane da se riješi slučaj.. šta je sad otkud nagla promjena baš pred Božić…
Mladi iz vaše Župe Gradac ne idu uopće u vašu crkvu, već na Brijeg ili Međugorje a jedni u Mostar. Ako je u redu to OK
Ja idem Nedjeljom na misu ,idem radi sebe a ne radi svećenika ili nekog drugog ,da sa oltara misu govori neznam iz kojeg reda svećenik icu samo ako je tu doveden od Biskupa i Pape ,ovo ko vami sad govori misu to vam more svako izaberite u selu nekog i nek govori ,vi ste ljudi nevjernici a i taj svećenik je nevjernik cim nepostuje ono zašto je se zavjetovao ,po ovim komentarima imamo mi pravo traziti franjevca nemate imate pravo koga vam spreme ako vam ne pase idite na Brig ili di su franjevci ,a nisu normalni franjevci dane ozgar ni otisli sta je u Gracu to je Boze sacuvaj
Crkva je za ozdravljenje rana, poštujem al ako tako kažeš a župljani žele fratra onda im daj fratra ipak ste vi tu radi naroda a ne narod radi vas druga stvar s oltara pričate ON TEBE KAMENOM TI NJEGA KRUHOM zatim LJUBI NEPRIJATELJA SVOG KAO SAMOG SEBE to slabo pokazujete i popovi i fratri a trebali bi biti vertikala društva, Crkve itd. a vi djelite ljude da se svađaju i još jedan primjer ako u vrhbosanskoj naadbiskupiji u župama mogu bit fratri a ne samo u samostanima zašto to ne može i ovdje biti?
Mile i Bože napolje!
Tako isto razmišljaju muslimani, kao ovaj Ooo.
Nepismen, bez ikakvog propitkivanja, kritičkog razmišljanja. Kažu da se Andrej Plenković divi Draganu Čoviću kako nema nikakvu oporbu.
Pa s takvim narodom i nije neka velika mudrost upravljati. Mislio sam da su ljudi po zap Hercegovini kroz ovih 30 godina izgradili društvo znanja, kritičkog promišljanja, samosvijesti, a po komentarima vidim samo plitkost i površnost, sav se društveni život odvija kroz seosko shvaćanje života i okoline.
Što kaže svećenik i slično, i to je jedino važno.
Isto kao kod muslimana. Samo što su oni još poslušniji.
Kako je kod Luterana ,oni su vjeru prilagodili i vjeri kristovoj i svojim nacionalnom pa i obiteljskim dobrima ,a ovo izgleda neki samo sebi i svojima,Pape su se žestoko bunile ,a sada ,sve u zaborav,
Bravo za u 1129 napisao si najbolji moguci komentar neki tu napisali citave referate a nista nisu rekli
Ako smo mi Orjetalci potomci Eve i Adama,zapitajmo se tko su oni što su se izrodili u državi Matču Pitču oćmoli svi u iste nebeske dvore ?
zupljani hoce fratre , dajte im fratre kad ih ima. Da nema fratara uzeli bi bilo koga ali posto je u neposrednoj blizini franjevacki samostan na Sirokom Brijegu neka fratri s Briga dolase tu vrsiti sluzbu. Problem rijesen a i tada ce se iz nase zupe vjencati i krizmati na Brigu jer se to vazda tako radilo i dok nije bilo ovog slucaja. Ovo je informacija za one pokvarene duse koje spominju to ovde.
Sve Hrvati katolici … zavucite se u rupu di vam je i mjesto …. Puuu
Bio sam dugo godina u inozemstvu i imao svecenike iz razlicitih redova kao zupnike u hrvatskoj katolickoj zajednici. Nama Hrvatima u dijaspori je jedino bitno da ima misa na hrvatskome jeziku a tko je vodi je nebitno. Iz osobnog iskustva moram priznati da su se svecenici iz franjevackog reda najjace vezali za svoju zajednicu u kojoj su bili na sluzbi. Svjetovni svecenici kako ih ovde neki zovu popovi su ipak imali odredjenu distancu prema vjernicima tako daje uvjek vladao dojam dase treba znati tko je pastir a tko stado dok je kod svecenika franjevaca uvijek bio dojam da je jedan od nas odnosno jednak nama. Nezelim da se ovo uzme kao da da natezem na neciju stranu ali je to bio opci dojam u katolickoj zajednici ne samo moj osobni. Nikad nebi osudjivao vjernike sto zele da imaju za zupnika svecenika iz nekog odredjenog reda jer svako ima svoje osobne razloge ili iskustva i nemam pravo suditi o tome , cak smatram ovdje komentatore koji zupljanima iz gore navedene zupe osporavaju njihove zupnike ili njihovu zelju za fratrima kao licemjerima. Jer kad ti licemjeri obole i odu u bolnicu traze lijecnika po svojoj zelji i inzistiraju na odredjenom lijecniku iako ima nazocnih i drugih lijecnika iste grane medicine. Tako da teza daje svejedno tko ti kakvu uslugu pruza nepije vode , ti ljudi su imali dobro iskustvo sa svecenicima franjevackog reda i ako postoje mogucnosti da im se omoguci da imaju fratra za zupnika onda bi se to za dobrobit vjere i odrzavanja te zupe trebalo i omoguciti. Objektivno nevidim niti jedan razuman razlog dase to od strane biskupije ne omoguci. Na kraju mi kao vjerniku uopce nije jasno da Crkva koja je stalno pod nekakvim napadima sa strane , jos sebi sama stvara probleme tim gore sto se to desava u sredini gdje nikakvih problema nebi smijelo biti. Osobnog sam misljenja da je u ovom slucaju jedino bitno da ova gore navedena zupa ostane ziva i jaka u svojoj vjeri i ako opstanak fratara u toj zupi tome moze pripomoci onda bi biskup kao duhovni pastir trebo pokazati mudrost ali i velicinu te udovoljiti zupljanima. Time bi on kao crkveni poglavar u Hercegovini dobio respekt i postovanje sto i prilici takvom jednom duhovnom vodji a ta zupa bi bila i ostala jaka u svojoj vjeri te mogla dalje napredovati kao zajednica. Moje skromno misljenje o ovom slucaju.
I šta je rješenje.Priroda će uraditi svoje.Ovih još nekoliko je pri kraju zemaljskoga života.Oni u Grudama su starci,onaj u Capljini je isto star.
Pa koji bi normalni svećenik kao onaj Pavlovic glumio biskupa i dijelio krizmu.Pogazili su svoje obećanje i zavjet i to dozivotne zavjete(Poslušnost, Čistoća i Siromaštvo).Samo Vi slijedite takve,a već ste u slijepo ulici.
Dragi Otac Biskup Petar Palic problem Župe Mostarski Gradac može riješiti za 5 minuta.
Župljani nisu za stanje u kojem se trenutno nalazimo.
Neka nam pošalje REGULARNOG FRANJEVCA i to se riješi za 5 minuta a ne da traje ovolike godine.
Župljani nisu krivi za ovo.
Ljudi moji, nema vajde od prepiranja i piskaranja priopćenja jedne pa druge strane. To ničemu ne vodi. Treba moliti da to riješi Božja providnost kad već ne žele oni kojima je dano.
Biskup treba doci medju zupljane a ne se zavuci u misju rupu i pustiti da probleme resavaju osobe sumnjivog karaktera i morala kao ti odmetnici iz Zupe Mostarski Gradac koji traze popa i koji su isli biskupu. Svi cemo se okupiti i mi koji zelimo fratre i nek dodju i ovi sto oce popove pacemo viditi koliko ih zeli popove a koliko fratre i ako vecina bude htjela popove ja sam zadnji koji ce stvarati problem ali ako vecina bude htjela fratre , ocu da biskup osigura da fratri s Briga dolaze drzati obrede na Zvaticu. Ako tada biskup neudovolji zupljanima onda mogu s pravom reci da on nedrzi do vjere nista niti do svojih zupljana. Sumnjam samo dace se to desiti jer evo biskup je a nema hrabrosti doci medju svoje zupljane isto ko Komsic zastupnik Hrvata u BiH a nesmi doc u zap. Hercegovinu
U pravu što tražiš da biskup dođe među svoje župljane …neće mu dlaka sa glave spasti a ne da dolazi potajno na koje kakve večere u ovih što su za popove… Ponovno ponavljam to nisu predstavnici naše župe…
Hallo Dobrinj, tvoj je drugi glas% da dođe pop u naš lipi Crnač
Puno se u komentarima poziva na povijest pa evo nekoliko povijesnih činjenica:
FRANJEVCI (lat. Ordo Fratrum Minorum, akronim OFM, hrvatski naziv Red Manje braće), katolički red što ga je utemeljio sv. Franjo Asiški (1181–1226) i sastavio mu pravilo prosjačkih redova. U širem smislu franjevci označavaju tri reda, kojima je začetnik Franjo Asiški, kao i kongregacije koje se naslanjaju na Franjino redovničko pravilo. (vidi u: Hrvatska enciklopedija, mrežno izdanje)
Prvi red ili franjevci u užem smislu, muški je red koji je odobrio 1209. Inocent III., a konačno pravilo potvrdio 1223. papa Honorije III. Uz tri uobičajena zavjeta (siromaštvo, čistoću i poslušnost), posebno ističu »opsluživanje evanđelja Gospodina našega Isusa Krista«, strogo odricanje od svakog imutka te život od darova i vlastitoga rada.
PITANJE: Ako su Hrvati u ove krajeve doselili u 7. st., a do kraja 9. stoljeća svi bili pokršteni TKO je govorio sv. Misu, dijelio sv. Sakramente i vjerski poučavao taj isti narod tijekom više stotina godina do osnutka Franjevačkog reda i njihova dolaska na ove prostore (1340. g osnovana je Bosanska vikarija, od 1517. provincija – od nje se 1844. odvojila Hercegovačka kustodija, uzdignuta na rang provincije 1892.)?
Ova župa je postojala prije 1844 i sad kažu franjevci došli u Hercegovinu 1844 …Gospino svetište Orovnik o kojem ima pisani dokument u Vatikanu postojalo par stotina godina prije 1844… zašto se krade povijest jedne župe…kome smetaju činjenice …
Ponovit ću pitanje u drugom obliku. TKO je od stoljeća sedmog do stoljeća trinaestog u kojem je osnovan franjevački red govorio Mise, dijelio sakramente i vjerski poučavao puk na području Humske zemlje? Tko? Da nisu Bože mi oprosti i Gospe međugorska POPOVI?
Nije u tom razdoblju niko govorio misu…jer da je nebi Franjevci dolazili
Dobar odgovor. Meni je moja baba govorila da su naši fratri stariji od Isusa. A dokaz tomu imamo u svakoj crkvi dične nam Ercegovine. Sv. Ante drži malog Isusa u rukama, sjedi mu na knjizi. Iz tog zaključujemo da ga je Antiša naučio i čitat jer Josip i Marija su bili nepismeni.
21:53, dobar si ha ha
Župa Imena Isusova koja je jedina župa u BiH a i dalje koja se tako zove… šta samo po sebi govori o starosti te župe…stalno su tu fratri služili misu …nas Gračane nemogu razumjeti ovi što imaju župu par godina ..
https://www.grude.com/clanak/?i=435949&fra-stanko-pavlovic-zupljani-bog-vas-blagoslovio-zupa-grude-prikupila-20-tisuca-i-630-maraka–i-puno-vozilo-hrane-za-kruh-svetog-ante
Uz pozdrav i blagoslov u Gospodinu,
✠ Petar Palić
mostarsko-duvanjski biskup
Hvala oče biskupe
NEKADA SMO ČITALI IZ KNJIGA O ŽIVOTOPISU SV FRANJE,KAKO JE U KATARZI ,GORU JEO S LISTA VODU PIJO,ŠTA JE IVO DANAS PRATRI ,AKO STE ŽRTVENICI ,IPAK OSTAJETE RADIJE FRA NEGO POP ,DON , NITI ISLAMISTI NITI KOMUNISTI NISU MOGLI VJERU U NAMA POLJULJATI ,NEMOJTE DA TO NETKO RADI IZNUTRA , BOG I HRVATI
Treba dakle, i mjesni biskup i papa prepustiti svoju glavu i upravljanje Crkvom Božjom u ruke nekom: Anti, Mati, Stipi, Luci, Stani, Ani, inim i ex onim i biti će sve dobro riješeno po vašem “skromnom” mišljenju!!!
Strašno.
Šta na sve kaže Gospa?
Žaniću je Gospa slala opomene pa i prijetila jer je bio tvrdoglav i kratkovidan. Nije imao njuha za biznis.(vidi na stranici CnaK, piše RP, to je biskup u nemiru, mnogim sljedbenicima naše herc. ultrakatoličke sekte poznat pod nadimkom Nečastivi. E on ti vako piše:
Međugorska pojava u svojih 15-ak „ukazanja“, uključujući poneko /neodređeno/ iz prvih sedam dana u lipnju 1981., sve do početka 1985. optužuje biskupa Žanića zbog crkvenoga nereda, štiti pobunjenike u nekim hercegovačkim župama protiv odluke Svete Stolice odgovarajući potvrdno na upit tko ima krivo: „Fratri imaju pravo, biskup ima krivo“. Biskupa Žanića nije samo napadala, nego mu „predzadnjom opomenom“ zaprijetila: čeka ga „moj sud i sud moga sina Isusa“ako se ne obrati međugorskim događanjima.
Idi dubre osi sveti haljina na Kosovo kome ti pričaš o vjeri jebe te Vatikan Pedera
Odjebite udbaši Evrope brdo para trebate platit za Pedoviliju dubrad manijacka
Moja zelja je da se svjetovni svecenici tkz. popovi povuku komplet sa podrucja Hercegovine , odkad oni dodjose nasta nemir u katolickoj crkvi Hrcegovine. Neka iskljucivo franjevci vode duhovnu brigu o svome puku jer su oni ti koji su sacuvali vjeru u Hrvata BiH. Popovi nek idju u Dalmaciju medju puste komunjare ili u Zagorje koje je isto puno komunjara pa neka tamo vrse sluzbu jer su ko i oni.
To i bi bilo najbolje. Treba se obratit Papi da promijeni ovu odredbu iz generalnih konstitucija Franjevačkog reda:
Sva braća, zajednički i pojedinačno, neka iskazuju poslušnost i poštovanje gospodinu papi s kojim su posebno vezani vlastitim Pravilom i zavjetom poslušnosti10; u pastoralnim pak djelima neka se pokoravaju vlasti dijecezanskih biskupa11; k tomu neka uvijek iskazuju dužnu čast i poštovanje biskupima i svećenicima po želji i primjeru svetoga Franje.
Za Hercegovinu treba tražiti izuzeće, i neka Papa zamijeni uloge pa da biskupu mostarskom propiše da uvijek iskazuje dužnu čast i poštovanje svim franjevcima počevši od provincijala do trećara i najmanjeg framaša, uključivo naravno i otpuštene koje treba vratiti u Red a biskup da im ljubi stopala i tako pokaže svoju poniznost.
I izbrisat ovo po primjeru sv. Franje a staviti po primjeru Petra di Bernardonea. To je bio jedan pošteni trgovac čiji je sin skroz zastranio.
A tko drži Misu prilikom sahrane i je li valjana.