Sporna scena iz Frljićeve predstave završila na YouTubeu

Onih koji će u ovakvo nečemu vidjeti umjetnost uvijek će biti, kao i onih koje na vjerskoj razini ova predstava neće uvrijediti. No vjerojatno ne među pravim vjernicima.

“Mislim da molitvi nije mjesto u kazalištu pa vjernike koji sumnjaju da bi ih jedna kazališna predstava mogla uvrijediti, a anonimni sastavljač spisa od njih traži molitvu ‘suprotiva’ Frljiću, savjetujem da umjesto u kazalište odu na misu, a umjetnost prepuste onima koji u nju vjeruju, bez obzira slažu li se s njenim pojedinim manifestacijama ili ne”, poručio je prije nekoliko dana dramaturg i producent festivala Marulićevi dani Jasen Boko, otvoreno naglasivši da svi imamo izbor: pogledati spornu kazališnu predstavu Olivera Frljića “Nasilje vaše i naše” ili to ne učiniti, piše Dnevno.hr.

Ipak, čini se da dio medija silom želi da spornu scenu vidi što više ljudi pa su je tako sada objavili na YouTubeu.

Naime, fra Nikola Mate Roščić podigao je kaznenu prijavu protiv blasfemične, sotonski drske predstave koja je odabrana, očito, da još više ponizi Marulića, jer ista dolazi iz sličnih struktura koje su oca hrvatske književnosti izbacile i iz famoznog Kurikula.

Ministarstvo kulture ogradilo se od programa Marulićevih dana, a zbog Frljićeve predstave pobunili su se i brojni akteri s društvene scene u Hrvatskoj.

Hrast je zatražio zabranu predstave, Splitsko-makarska nadbiskupija također je kritizirala odluku da se održi ova predstava, a sam Oliver Frljić problem ne vidi u svojoj predstavi, već za burnu reakciju krivi HDZ za koji tvrdi da provodi “dubinsku fašizaciju društva, a zbivanja u Splitu križ su na U rada hrvatskih institucija”.

I umjesto da mediji ostanu po strani, doista poštujući odluku onih koji predstavu ne žele vidjeti, dio im spornu scenu servira “pod nosu”, objavljujući je u naslovnim člancima, vrištećim naslovima.

Scena u kojoj žena vadi neku od nacionalnih zastava (ovisno u kojoj državi predstava igra) iz vagine, a nedugo nakon toga glumac koji predstavlja Isusa Krista silazi s križa (napravljenog od plastičnih posuda) siluje tu muslimanku uvrijedila je vjernike koji predstavu pogledali, a kritike nakon toga nisu prestale sijevati.

Onih koji će u ovakvom čemu vidjeti umjetnost uvijek će biti, kao i onih koje na vjerskoj razini ova predstava neće uvrijediti. No vjerojatno ne među pravim vjernicima. Stoga nemojte pokleknuti, sporna scena se ne mora pogledati.


(www.jabuka.tv)


3 komentara

  • Za sotonu Frljica je kriva ona koja je odobrila novac iz proracuna ,kao i on .
    Ili drzao ljestve ili krao na isto dode .
    Zasto uvrede moramo trpit?
    Frljica i ministricu odkantat nisu ljudi ,vrijedaju osjecaje vjernika.

  • Da imate imalo pojma o hrvatskoj književnost, vi kojima su povrijeđeni nacionalni osjećaji, onda biste znali da se Frljićeva predstava može interpretirati s iste platforme kao i Marulićeva Judita u renesansi. Žensko tijelo kao simboličko tijelo u povijesti umjetnosti pa i u književnosti uvijek reprezentira ono Drugo, pa odatle Drugotnost kao takvu ( na čemu možemo zahvaliti i patrijarhatu i kanonskom kršćanstvu) pa se s toga žensko tijelo koristi kao simboličko- drugo- različito i zlostavljano. Frljić se po tome poigrava s vijekovnim kulturnim kodovima s kojima se poigravao i Marulić kada je pisao Juditu i nju kao biblijsku simboličku figuru intencionalno koristio kako bi u njenom otporu agresoru ( biblijskom Holofernu) dao herojsku vrijednost, a s obzirom na kontekstualni pejzaž Marulićeva djelovanja, preko likova Judite i Holoferna, Marulić je dramatizirao Tursku prijetnju i mogućnost obrane od Većeg i Jačeg. Frljić zbog današnjeg konteksta simboliku prilagođava opasnosti koja nam u današnjem vremenu prijeti ali ona nije opipljiva. Ona je u našim zaostalim obrascima ponašanja. Frljić osim što tjera na razmišljanje o svakodnevici i razdoru prisutnom u svim porama društva pa tako ujedno razdoru koji proizlazi iz vlastitog diskursa kojim provodimo simboličko silovanje Drugog, također ukazuje na sveprisutno svakodnevno simboličko silovanje koje elite provode nad onima koji još vjeruju u isprazne pojmove, “flactus vocis” – nominalistu dosta, a jedino što “pravi Hrvati i vjernici” mogu je poklopiti se po ušima. Prijetnja koja danas prijeti nema veze s nacionalnim i vjerskim osjećajem, već potpunim ropstvom simboličkom jeziku i diskursima “tradicije” koji nam se serviraju svakodnevno kako bi kroz podjelu određene elite mogle ekonomski vladati nad nama. Samo pare, a vi pijete gluposti o nekakvoj naciji i vjeri. Vi vjeru ne prolazite u sebi nego u istom idolopoklonstvu zbog kojega ste osuđivali pogane. Samo ste mijenjali ime vjere, principi su ostali isti. Zato još uvijek upirete prstom u druge, a sebe ne vidite. Problem je s Frljićem koji koristi šok terapiju da vama ne vrijeđa vjerske i nacionalne osjećaje, nego vaš ego. Narcisoidnost je bolest današnjice. A vas boli pogled u ogledalo kad na njega nabasate.

Komentiraj:

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.