Poslušajte najbolje obrade Johnnyja Casha

Prije 11 godina, Johnny Cash je umro u 71. godini od komplikacija vezanih za dijabetes. Najveći country uzor mlađim generacijama, Cash je i sam bio pod utjecajem mnogih. Uvijek je proučavao glazbu, tražio pjesme koje bi ga dirnule, bile one country ili štogod drugo. Cash bi tada snimao svoje verzije, od country rocka “No Expectations” Stonesa, do dirljivog završetka sa „Hurt“ Nine Inch Nailsa.

U sjećanje na Čovjeka u crnom, poslušajmo 11 njegovih najboljih obrada.

‘One’ (U2) 

Cash je dodao svoju prepoznatljivu težinu U2-ovoj megabaladi kada ju je snimio za American III: Solitary Man iz 2000. Uz oskudan akustični aranžman Cash pričajući pjeva stihove, dodajući im snagu koju Bono nije uspio smoći. Stihovi “did I disappoint you, or leave a bad taste in your mouth?” zvuče potpuno ogorčeno.

‘Johnny 99’ (Bruce Springsteen)

Cash nije samo obradio ovu žalopojku sa Nebraske Brucea Springsteena, čak je i cijeli album nazvao po njoj 1983. — samo godinu dana nakon što ju je i Springsteen sam objavio. U Cashovim rukama više zvuči kao himna iz rockabilly saloona, no poruka o čovjeku koji postaje zatvorenikom nije ništa manje tragična.

‘No Expectations’ (The Rolling Stones)

Balada Stonesa prošarana countryjem, ironično, u Cashovim rukama zvuči manje tako, jer ju je ubrzao i dodao malo bluegrassa i španjolskih čari. Objavljena 10 nakon što su je Mick i Keith izbacili na Beggars Banquet, Cash je oko nje sagradio svoj album iz 1978., Gone Girl.

‘Redemption Song’ (Bob Marley)

Dok se Marley ovom akustičnom molitvom obraćao Jahu, Cash je prizvao Joea — Joea Strummera iz The Clasha. Dvije legende svojih žanrova udruile su glasove u najneočekivanijem — i do objave na box setu Unearthed iz 2003., nepoznatom — duetu Cashove karijere.

‘I Won’t Back Down’ (Tom Petty)

Tom Petty and the Heartbreakers svirali su kao Cashov prateći bend na njegovome albumu iz 1996 ., Unchained , no ova se obrada Pettyjeve pjesme s Full Moon Fever nije našla na tome, već na sljedećem albumu American III: Solitary Man. Ipak, Petty se i na njoj pojavljuje da prati Casha, koji u borbi s bolešću dodaje pjesmi novu dozu prkosa.

‘Rusty Cage’ (Soundgarden) 

Od svih obrada u Cashovu katalogu, ova najviše zbunjuje. No, to ne znači da je promašaj. Cashova interpretacija Soundgardena briljantan je komad južnjačke gotike. Atmosfera je opipljiva poput sparne noći u Delti.

‘I’m on Fire’ (Bruce Springsteen)

Cash je ovu obradu singla s Born in the U.S.A. snimio za Springsteenov tribute album, 2000., mrmljajući ikroz baladu poput nemirnoga trubadura koji žudi završiti svoje putovanje za tu večer. Cash je reagirao na Springsteenovu glazbu, obradio je i njegov “Highway Patrolman” na albumu Johnny 99 .

‘Have You Ever Seen the Rain’ (Creedence Clearwater Revival)

Puna produkcijskih zahvata tipičnih za osamdesete — vokala na „poziv i odgovor“, klavijatura koje zvuče metalno — ova obrada CCR-a, kao i album na kojem se nalazi, Rainbow iz 1985., svjedoče o Cashovom jalovome periodu. No, to ne znači da nije riječ o slušnoj poslastici — ako ni zbog čega drugoga, a ono zbog ukusno neprimjerenog efekta jeke na-Cashovom glasu.

‘Redemption Day’ (Sheryl Crow)

Cash i Sheryl Crow bili su bliski u njegovim poznim godinama, a Crow se često prisjeća telefonskog poziva od bolesnog umjetnika da je pita za ovu obradu. Objavljena posthumno na American VI: Ain’t No Grave, “Redemption Day,” je snimljena u posljednjim mjesecima prije smrt i zvuči poput čovjeka koji se miri sa svojim predstojećim odlaskom.

‘The Night They Drove Old Dixie Down’ (The Band)

Godine 1975., Čovjek u crnom je objavio album John R. Cash, na kojemu je bila jedna od najupečatljivijih skladbi Robbieja Robertsona i The Banda. Cashova verzija je brža gotovo vesela, s naznakama Dixieland džeza. Riječ je o neobičnom iskustvu, ali dobrom primjeru onoga što Cash može napraviti od teksta.

‘Hurt’ (Nine Inch Nails)

Cashova najslavnija obrada, koju je MTV nagradio za upečatljiv spot, “Hurt” je postala sinonimom za posljednje dane ovoga člana Country Music Hall of Fame. Krhak, praznih očiju i drhtav u spotu, jednako tako zvuči i vokalno. Tako zvuči rezignacija.

(RollingStone.hr)


1 komentar

Komentiraj:

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.