Jeste li znali? Samo jedan orah za doručak dnevno čini čuda za vaš organizam

Može li jednostavan izbor doručka poboljšati mentalne funkcije tijekom cijelog dana? Prema novom istraživanju, odgovor je potvrdan – osobito ako doručak uključuje orahe.

Znanstvenici su otkrili da su mladi odrasli koji su ujutro pojeli oko 50 grama oraha u sklopu obroka postigli bolje rezultate tijekom dana – brže vrijeme reakcije i poboljšano pamćenje – u usporedbi s doručkom bez oraha. Rezultati su objavljeni u časopisu Food & Function.

Prehrana je već poznata kao ključan faktor zdravlja mozga, a prethodna istraživanja upućuju da orašasti plodovi, uključujući orahe, mogu pozitivno utjecati na kognitivne funkcije. Međutim, malo je studija izravno testiralo njihov učinak na mentalne sposobnosti ljudi.

U istraživanju je sudjelovala 31 zdrava osoba u dobi od 18 do 30 godina. Korišten je crossover dizajn, pa su svi ispitanici isprobali oba tipa doručka – s orasima i kontrolni, bez oraha. Nitko nije znao koji doručak jede jer je istraživanje bilo dvostruko slijepo.

Doručak s orasima sadržavao je 50 g mljevenih oraha pomiješanih s mueslijem i vanilin jogurtom. Kontrolni doručak imao je slične kalorije, masti, proteine i ugljikohidrate, ali bez oraha.

Tijekom dana ispitanici su u više navrata rješavali testove pamćenja, pažnje i reakcije, dok je moždana aktivnost praćena EEG-om.

Rezultati su pokazali da su šest sati nakon doručka ispitanici koji su jeli orahe imali bolje rezultate u pamćenju i brže reakcije u zadacima pažnje i prebacivanja zadataka. EEG mjerenja potvrdila su veću aktivnost moždanih valova povezanih s pažnjom i pamćenjem.

Zanimljivo je da su ispitanici doručak s orasima ocijenili manje privlačnog mirisa i izvijestili o većoj žudnji za masnom hranom, a laboratorijski nalazi pokazali nešto višu razinu glukoze i niže razine slobodnih masnih kiselina nakon doručka s orasima.

Iako su prisutni i neki kontrastni učinci, istraživači zaključuju da orasi mogu imati pozitivan utjecaj na kognitivne funkcije i moždanu aktivnost, prenosi Raport.

Nakon 50. bez njih ne možete: Ovih 7 namirnica brišu godine i vraćaju energiju

(www.jabuka.tv | Foto: Freepik)





Komentiraj: