Dvadeset najluđih cenzuriranih naslovnica albuma

Puritanci bijahu među prvim europskim doseljenicima u Sjevernu Ameriku, i usprokos seksualnoj revoluciji i pola stoljeća rock and rolla, S.A.D. još uvijek drži čvrstu tradiciju pekmezavoga moraliziranja.

Mnogi glazbenici pokušali su pomicati granice društva na pakiranjima svojih albuma — tek da bi otkrili da društvo ponekad gurne natrag.

Donosimo 20 najpoznatijih cenzuriranih naslovnica albuma; razlozi njihova odbijanja uključuju gadljivost prema zahodima, golotinjju, i generalu bolesnoću.

The Mamas and the Papas, ‘If You Can Believe Your Eyes and Ears’ (1966)

Izvorna naslovnica prvijenca Mamas and the Papas: sva četiri člana benda natiskana u kadu (s Michelle Phillips rastegnutom preko ostale trojice). No, budući da je slikana u pravoj kupaonici, fotografija je sadržavala i zahodsku školjku, što je bio tabu. Školjka je isprva sakrivena tekstom, a kasnije u potpunosti izrezana.

The Beatles, ‘Yesterday and Today’ (1966.)

 

Vremena su se promijenila: ova slika Beatlesa u bijelim kutama, na kojoj poziraju s komadima mesa i obezglavljenim lutkama sada se čini kao najblaži oblik provokacije. (Četvorka je možda protestirala protiv Vijetnamskog rata, možda se žalila na način na koji američki diskografi miješaju i prepakiravaju njihove albume za američko tržište, ili su se samo zabavljali crnim humorom.) No, u Americi, negativne reakcije na naslovnicu bile su toliko snažne da je Capitol opozvao 750,000 primjeraka zamijenivši sliku bezazlenom slikom benda oko kovčega.

The Rolling Stones, ‘Beggars Banquet’ (1968.)

Zahodi su još 1968 bili tabu — toliko da je diskograf Stonesa odbio naslovnicu zida u WC-u punog grafita (u prodavaonici Porschea u Los Angelesu), zamijenivši je običnom bijelom naslovnicom sa crnim kosim printom nalik na formalnu pozivnicu. Album je kasnio mjesecima zbog toga, a izvorna slika nije se pojavila do osamdesetih.

Blind Faith, ‘Blind Faith’ (1969.)

Supergrupa Erica Claptona i Stevea Winwooda nije imala ime sve dok nisu vidjeli naslovnicu svoga albuma, koju je fotograf Bob Seidemann nazvao “Blind Faith”: nevinost jedanaestogodišnjakinje bez majice u protuslovlju s tehnološkom igračkom u njenim rukama. (Model Mariora Goschen kaže da su joj obećali konja, a morala je pristati na 18 kilograma srebra. U Sjedinjenim Državama, slika djevojčice u toplesu izazvala je zgražanje (iako ne kolko bi vjerojatno danas), pa je izdavač ponudio i verziju sa slikom benda.

Alice Cooper, ‘Love It to Death’ (1971.)

Alice Cooper (bend i pjevač) probili su se svojim trećim albumom, na kojemu je bila “I’m Eighteen.” No kritike su primili zbog djetinjaste fore na naslovnici albuma: Cooper omotan plaštom ispružio je palac, pa bi pri letimičnom pogledu izgledalo kao da mu viri pimpek. Zbog toga mu je izbrisana cijela desna ruka.

David Bowie, ‘Diamond Dogs’ (1974.)

Na naslovnici, Bowie izgleda jezivo — no to je bila polovica preklopljene slike belgijskog slikara Guya Peellaerta, a stražnja strana otkrila je da Bowie ima pseće tijelo s uočljivim penisom. Stražnje noge brzo su ispravljene, a Bowiejevo psećemeđunožje postalo je glatko i prazno.

Lynyrd Skynyrd, ‘Street Survivors’ (1977.)

Peti album Lynyrd Skynyrda objavljen je 17. listopada 1977.; tri dana kasnije zrakoplov benda srušio se u Mississippiju, a tri člana, uključujući i vođu Ronnieja Van Zanta, su poginula. Stoga je fotografija, koja bend prikazuje okružen plamenom, ispala vrlo neukusna. Bend nije promijenio naslov Street Survivors (koji je i sam problematičan), no sliku su zamijenili za jednu s čisto crnom pozadinom.

Funkadelic, ‘The Electric Spanking of War Babies’ (1981.)

Warner Bros. nije htio ovaj album Funkadelica objaviti kao dvostruku ploču, pa ju jeGeorge Clinton srezao na jedan disk. No, nije im se svidjela ni naslovnica Pedra Bellakoja prikazuje golu ženu u faličkom svemirskom brodu: Bell je veći dio prekrio velikom zelenom mrljom s porukom “O, VIDI! Naslovnica koju su se “ONI” PREVIŠE BOJALI objaviti!”

Spinal Tap, ‘Smell the Glove’ (1982.)

Fikcijska, ali klasik: u filmu This Is Spinal Tap, jednom od najglasnijih bendova Engleske diskografska kuća odbije naslovnicu albuma i zamijeni je čistom crnom naslovnicom. Izvorna vizija? “Namašćena, gola žena na sve četiri sa psećom ogrlicom oko vrata i uzicom, a muška ruka drži uzicu i gura joj crni rukavicu u lice da je njuši.”

Roger Waters, ‘The Pros and Cons of Hitch Hiking’ (1984.)

Cenzura stare škole na prvom solo albumu bivšeg flojdovca: Ako ljude vrijeđa stražnji pogled plavušu koja stopira gola, osim crvenih cipela i ruksaka, samo joj opali crni kvadrat preko guzice.

Guns N’ Roses, ‘Appetite for Destruction’ (1987.)

Album je ime dobio po slici Roberta Williamsa koja je izvorno trebala biti naslovnicom: robotski silovatelj koji će upravo dobiti što ga sljeduje od još većeg robotskog grabežljivca. Nakon pritužbi, bend ju je zamijenio slikom petorice članova prikazanih u obliku lubanja. Kontroverza je mogla biti i veća: Axl Rose je želio da slika prikazuje eksploziju svemirskoga broda Challenger.

Poison, ‘Open Up and Say…Ahh!’ (1988.)

Izvorna naslovnica drugoga albuma Poisona: demonica crvene kože, velike kose i još većega jezika. Bila je više čudna nego li seksualna ili sotonistička, no bend ju je pod pritiskom zamijenio, prekrivši veći dio slike tako da se ne vidi mnogo više od očiju.

Jane’s Addiction, ‘Ritual de lo Habitual’ (1990.)

Slavna naslovnica albuma Ritual je fotografija diorame čiji je autor glavni pjevač Perry Farrell, koja ga prikazuje u trojnoj aferi o kojoj pjeva u “Three Days.” No muška i ženska golotinja nije se dopala nekim trgovcima, pa je bend napravio i bijelu verziju s tekstom Prvoga amandmana.

Tad, ‘8-Way Santa’ (1991.)

Nevjerojatna naslovnica za 8-Way Santa bila je “nađena ujetnost”: fotografija s buvljaka koja prikazuje sretni par; dlakavi muškarac bez majice dira dojku svoje partnerice. Nažalost, paru se nije dopalo neovlašteno korištenje njihove slike na albumu: jedno od njih postalo je preporođenim kršćaninom. Tužili su ih, a Sub Pop je zamijenio naslovnicu slikom na kojoj bend stoji ispred krava.

Nirvana, ‘In Utero’ (1993.)

Pjesma “Rape Me” bila je preprovokativna za Walmart i K-Mart, koji su zbog nje odbili prodavati In Utero. Preciznije, naslov je bio preprovokativan — kad je bend na poleđini promijenio naslov u “Waif Me,” bez promijene glazbe, album se našao na policama trgovina.

Pantera, ‘Far Beyond Driven’ (1994.)

Koju sliku je Pantera odabrala kako bi na naslovnici svog sedmog studijskog albuma prikazala svoj pogled na moderni svijet? Pa naravno, bušilicu koja penetrira u anus! Ubrzo je zamijenjena bušilicom koja buši u ljudsko čelo — ukusno tek u usporedbi.

Van Halen, ‘Balance’ (1995.)

Ova naslovnica — fotošopirani sijamski blizanci na klackalici — bila je jednostavno uznemirujuća. Bend je na to vjerojatno i ciljao, no dovoljno je ljudi bilo šokirano, pa se ponegdje nudila verzija s jednim izbrisanim blizancem.

Master P, ‘Ghetto D’ (1997.)

Izvorni naslov bio je Ghetto Dope, a na naslovnici je čovjek pušio crack. Kako bi se osigurala šira distribucija, Master P je skratio naslov i ponudio novu naslovnicu, ružan digitalni kolaž s puno vatre.

Kanye West, ‘My Beautiful Dark Twisted Fantasy’ (2010.)

West je umjetniku Georgeu Romu rekao da želi naslovnicu koja će biti zabranjena. Romo je napravio sliku gologa Westa kojeg opkoračuje gola žena koja ima krila, ali ne i ruke, te točkasti rep. Misija je uspjela: kada su određeni trgovci odbili prodavati sliku, West ju je zamijenio slikom balerine.

Sky Ferreira, ‘Night Time, My Time’ (2013.)

Za svoj prvijenac, Ferreira je odbila savjet svog izdavača da za naslovnicu odabere svoj konvencionalni portret, nego se odlučila za fotografiju Gaspara Noé koja je prikazuje pod tušem, opreznu i ranjivu. Kako bi bila prihvatljivija u primjerice iTunes Store, etiketa je objavila i verziju koja joj je strateški izrezala bradavicu.

(RollingStone.hr)

Komentiraj: