Deset najboljih albuma 2014. godine

U2 su objavili briljantno iznenađenje, Bruce Springsteen dostigao je novi vrhunac, St. Vincent napravila je neodoljivo čudnu buku, a Taylor Swift potpuno se prepustila popu.

Ovo je deset najboljih albuma objavljenih u 2014. godini:

1. U2 – Songs of Innocence

Nije bilo većeg albuma 2014. – u smislu iznenađenja, velikodušnosti i kontroverzi. Songs of Innocence ujedno su i ponovno rođenje godine. Bono, The Edge, Adam Clayton i Larry Mullen Jr. riskirali su svoje živote: podijelili su 11 pjesama gitarističkog zanosa i iskrenih, emocionalnih priča o tome kako su postali bend koji dolazi s opakih ulica i iz duhovnog previranja Dublina 70-ih. Ovo je osobna povijest s detaljima. U snažno mračnoj “Cedarwood Road”, koja je naziv dobila po Bonovoj kućnoj adresi kad je bio dječak, prisjeća se straha i bijesa koji ga je doveo punk rocku. “The Miracle (of Joey Ramone)” je glam-stomp odavanje počasti nepodobnom glasu koji je Bona potaknuo na pjevanje. A tu je i njegova majka, koja je umrla kad mu je bilo 14 godina, a i dalje ga vodi i tješi u refrenu pjesme “Iris (Hold Me Close)”. Ovo je album ispunjen pričama i uspjesima benda, uspomenama i priznanjima, začinjen avanturama i pribranošću. U toj raznolikosti zvukova, možda više ne bude potpunih albuma U2-a: bend je povezao svoje post punk vrijednosti iz kojih je nastao s danceom u “Volcano”, sirovim, oštrim “Raised by Wolves”, humaniziranim digitalnim patosom u “Every Breaking Wave” i mrcvarenjem u “Sleep Like a Baby Tonight” s vokalima folk soul topline albuma The Joshua Tree. “I have a will for survival”, Bono pjeva u zadnjoj pjesmi, “The Troubles”. Songs of Innocence je dokaz tome – i emocionalno ogoljen rock album godine, u svakom pogledu.

2. Bruce Springsteen – High Hopes

Veličanstveno opušten, vitalan album u posljednjih nekoliko godina novi je vrhunac u Springsteenovom sretnom pohodu u 21. stoljeću. Prije si Springsteen nikad ne bi dopustio objaviti album koji uključuje dvije obrade i prerađene verzije njegovih starih pjesama, a kamoli dopustiti Tomu Morellu da rasprši virtuozno wah-wah ludilo preko većine – ali to je bilo prije. Nikad nije bio ovoliko nepredvidljiv i to pali: unatoč ranom datumu nastanka pjesama, High Hopes ujedinjen je nevjerojatnom glazbenom i tematskom dosljednošću i pronalazi nove poglede na njegovu glavnu brigu: mane američkog sna. Tijekom Wrecking Ball turneje koja je trajala godinu i pol, Springsteen je radio na većem dijelu albuma, a veličina te turneje s 19 pjesama dugim utjelovljenjem E Street Banda – uz sekciju roga, pratećih vokala i udaraljkaša – dovodi do velikih, odvažnih aranžmana pjesama poput “High Hopes”, barskog ludiranja u “Frankie Fell in Love” i gangsterskog portreta u “Harry’s Place”. Obnovljena verzija pjesme “American Skin (41 Shots)” – o tome kako je policajac upucao mladog crnca u originalu govori o ubojstvu Amadoua Dialla iz 1999. – pokazala se tragično predviđajućim izborom u godini Fergusona. Ali vrhunac je albuma duet Morella i Springsteena u “The Ghost of Tom Joad”, u kojoj je Morellov bijesni solo pjesma za sebe. Sve se slaže kao maraton, ujedinjeno pod tvrdim okom nacionalnih okolnosti i vatrom u Springsteenovom glasu.

bruce_springsteen

3. The Black Keys – Turn Blue

Keysi i Danger Mouse vrte sve od funka 70-ih, disca do gitara, pretvaraju glazbu koja bi mogla prizivati usamljene, kasne noći ili pustinjske autoceste sa zapaljenom gumom, nervoznu paranoju i neograničene mogućnosti. To je zvuk najinovativnijih američkih arenskih rokera u punoj snazi.

black_keys

4. St. Vincent – St. Vincent

Nakon njezinih sve boljih i boljih albuma, četvrti samostalan album indie junakinje na gitari, Annie Clark, izvanredan je set iskrivljenih, ali pamtljivih pop hookova, suptilno seksi electro-funk groovea i dadaističke poezije koja zaista boli. I njezine su vatrene gitarističke solaže oštrije i iznenađuju više nego ikad.

st_vincent

5. Miranda Lambert – Platinum

Lambert je počela kao zločesta cura mainstream countryja. Ove godine postala je institucija. Platinum lako balansira solo introspekciju s prestižnim ulovima s A-liste, ugošćuje Carrie Underwood i Little Big Town. Ipak, osjeća se odsutnost poznatog muža, Blakea Sheltona – cura se pobrinula sama za sebe.

miranda_lambert

6. Charli XCX – Sucker

Charli XCX je pop zvijezda koju smo čekali 2014.: opasna (i odlična) kantautorica, najzabavnija je cura u kojoj god prostoriji se nalazila. 22-godišnja Britanka došla je na svoje s albumom Sucker, teen bunt sa srednjim prstom upakiran je u 13 punk dragulja. To je dance tulum, pogo i feministički miting – Charli je glavna, sigurno.

charli_xcx

7. Lana Del Rey – Ultraviolence

Del Rey je utišala svoje klevetnike opijajućom kolekcijom indie noir himni. Uz više instrumenata uživo sa svojim zadimljenim glamuroznim grooveom, glumi razne likove: u “Sad Girl” strastvena je ljubavnica; u “Brooklyn Baby” podrugljivo je dijete. Iznad svega, ona je pop glas kao nijedan drugi.

lana_del_rey

8. Run the Jewels – Run the Jewels 2

El-P i Killer Mike snimili su najbolji hip hop album 2014. Gost pali vatromet u avant-noise tami: Zach de la Rocha svira riffove uz Phillipa K. Dicka; Gangsta Boo ubacuje porn rap scenarij. Ali kemija između Mikeovog Dirty Sound flowa i Elovih optužbi ono su što osvjetljava album.

run_the_jewels

9. Mac DeMarco – Salad Days

Drugi album 24-godišnjeg kanadskog pjevača i gitarista – topao, uglađen set suncem okupanih folk rock pjesama – ostavlja dojam kao da se radi o izgubljenom vinilnom blagu iz 70-ih. DeMarco usmjerava Harryja Nilssona, The Beach Boyse i Beatlese, ali neuobičajene stoner vibre su posvuda.

mac_de_marco

10. Taylor Swift – 1989

Američka ljepotica piše savršene pop pjesme otkako je došla u Nashville. Ipak, i dalje je slatki šok čuti da je odbacila bendžo kako bi napravila album pjesama za Top 40 – kao kad Dylan pređe na električnu gitaru, samo s više pjesama o Harryju Stylesu. Zvuči kao da se nalazi na svom teritoriju.

taylor_swift

(Rolling Stone)


Komentiraj:

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.