Grude: Župnik pozvao biskupa Palića na krizmu

U Župi svete Kate u Grudama u subotu, 14. svibnja održat će se obred Svete potvrde (Krizma).

Već treću godinu za redom u ovoj župi se u svibnju održava obred Svete potvrde, a članovi pastoralnog i ekonomskog župnog vijeća, zajedno sa župnikom fra Stankom Pavlovićem, pozvali su biskupa Palića da podijeli sakrament Potvrde.

Riječ je o nesretnom ‘hercegovačkom slučaju’ kako stoji i u samom priopćenju kojeg prenosimo u cijelosti:

U skladu s dugo već uvriježenim trogodišnjim ritmom održavanja obreda Potvrde u našoj župi, ove je godine taj obred predviđen za subotu 14. svibnja. S punim pouzdanjem u dragoga Boga, kao zadnjega i neosporno najmjerodavnijega sudca, koji će naše dobro poznate prijepore bez sumnje jednom pomiriti i razriješiti na pravedan način, jer On drugačije i ne zna, ovim Vas putem usrdno pozivamo da dođete i svojom rukom podijelite sakrament Potvrde našoj djeci na njima i nama za taj svečani čin zacijelo najprikladnijem i najljepšem mjestu na svijetu: u prekrasnoj crkvi Svete Kate u Grudama!

Ukoliko Vam zbog nekih drugih, možda već preuzetih obveza rečeni nadnevak ne odgovara, molimo Vas da predložite neki drugi! Toplo se pritom nadamo da ćete smoći snage i ostaviti za ovu prigodu naše nesporazume po strani, te pustiti da vrijeme – čiji protok zna biti čudesno blagotvoran – provjetri malo sve one puste apostolske konstitucije, odluke i dekrete na koje su se, vezano za naš odavno već općepoznati „hercegovački slučaj“, pozivali Vaši predšasnici. U tom se smislu, preuzvišeni oče biskupe, još toplije nadamo da baštinite ponešto od otvorenosti i odvažnosti blagopokojnoga, odnedavno svetoga pape Ivana XXIII., koji je, svjestan nužnosti usklađivanja Crkve s duhom vremena, radosno onomad sazvao Drugi vatikanski sabor kako bi na njemu, između ostalog, snažno potaknuo naučavanje i shvaćanje Crkve kao Božjeg naroda. Podrazumijevajući da ste upravo na koncilskome tragu i Vi opredijeljeni za onaj papin glasoviti aggiornamento kao trajni proces prilagođavanja Crkve novim vremenima i okolnostima, priželjkujemo štoviše da poput dokazano kreposnoga Ivana XXIII. dosljedno vjerujete kako Crkvu ne čine samo svećenstvo, hijerarhija i feudalni crkveni zakoni, već jednako i laici, te da dijelite mišljenje brojnih (post)koncilskih teoloških mislilaca koji smatraju da bi uloga vjerničkoga puka u Crkvi prema novom shvaćanju „morala biti jače istaknuta“, nipošto svedena na „samo savjetodavan glas“ župnih vijeća, kako je to u nedostatku hrabrosti i vizije danas normirano, čime je „napravljen korak unatrag u odnosu na druge koncilske postavke“.

 Poštovani oče biskupe, župljani župe Grude neprestano se još od Vašega imenovanja za mostarsko-duvanjskoga biskupa Svevišnjemu mole da baš Vi, kao naš novi pastir, nesretni „hercegovački slučaj“ napokon sagledate u svjetlu ovdje navedenih postavki i duha Drugoga vatikanskog sabora, ne čekajući nasušni posadašnjujući iskorak nekog budućega Koncila, koji će, pretočen jednom u paragrafe sa životom usklađenijega novog Zakonika kanonskoga prava, posve izvjesno omogućiti da se glas „Božjeg naroda“ još snažnije čuje i uvažava u Crkvi! Utoliko smo, oče biskupe, ostali nemalo zatečeni nekim Vašim javnim nastupima, kao i nedavnim priopćenjem biskupskoga ordinarijata povodom događaja u župi Crnač. Nepoznati autor tog odveć mrgodnog, docirajućeg i po nama anakronog priopćenja, stavljanjem naglaska na navodno ničim ograničeno pravo dijecezanskoga biskupa na „vlast upravljanja“, kako se na jednom mjestu nezgrapno izrazio, olako anatemizira pojmove poput referenduma i peticija, kao da živimo u davno prohujalom vremenu Jana Husa, koji je zbog nekih tobože bogohulnih ideja – promoviranih pet i pol stoljeća kasnije na samom Drugom vatikanskom saboru – spaljen jadan na lomači.

Ne dovodeći u pitanje božansko ustanovljenje crkvene hijerarhije, pa ni njenu svetost, nama se, poštovani oče biskupe, ipak čini kako je u najvećemu interesu naše zajedničke Crkve da kanonskim zakonikom propisano pravo mjesnoga ordinarija na slobodno raspolaganje župama (dioba, raspodjela, dodjeljivanje) ne bude ograničeno samo teško mjerljivim „dobrom duša“, već i puno mjerljivijim „raspoloženjem srdaca“ onih na koje se pojedini propis odnosi, samih dakle vjernika. Ako u trenutno važećem, ljudskom rukom pisanom Zakoniku kanonskoga prava to već sada nije tako, tim gore po Zakonik kanonskoga prava, da malo kao i u šali, ali zapravo smrtno ozbiljni parafraziramo onog staroga mudroslova Hegela koji je suočivši se s tvrdnjama da protiv njegovih astronomskih uvida govore činjenice izrekao onu čuvenu rečenicu „tim gore po činjenice“. Čim taj zakonik bude dokraja prožet onim trajno obvezujućim aggiornamentom pape Ivana XXIII., što će ga prema našem dubokom uvjerenju još više približiti i biblijskim načelima i volji Kristovoj, nesporazumi poput ovog što razdire Hercegovinu duže od stotinu godina bit će nezamislivi.

A taj naš stogodišnji nesporazum, oče biskupe, cijeli taj „hercegovački slučaj“, svoj izvor i počelo ima upravo u starinskom tumačenju odredbi Zakonika kanonskoga prava! Osim što prema mišljenju ogromne većine župljana župe Grude ne uvažavaju dovoljno „posebno stanje Crkve u Hercegovini“, nastalo kroz višestoljetnu vezanost ovdašnjega katoličkog puka s franjevcima, dokumenti koji birokratski kruto, manje-više mehanički propisuju uvođenje „redovite crkvene hijerarhije“ u mostarsko-duvanjskoj biskupiji – počevši od odluke iz 1899. pa do dekreta Romanis Pontificibus iz 1975. – povrh su i prije toga svojevrstan „račun bez krčmara“, jer su gotovo svi redom donošeni mimo više nego jasno očitovanog raspoloženja Božjeg naroda, u igri moći i lobiranja među svećeničkim glavarima i pismoznancima, dijecezanskim i redovničkim!

Vjerujući, oče biskupe, da kao čovjek novoga doba želite nasljedovati hrabre geste najmanje trojice posljednjih papa koji su se itekako znali posuti pepelom i priznati neke grijehe naše Crkve iz prošlosti – kako su to jamačno na veću slavu Božju učinili u slučaju maloprije spomenutog Jana Husa ili okrutno također smaknutih dominikanaca Girolama Savonarole i Giordana Bruna – molimo Vas da pomognete pogasiti inkvizicijsku vatricu čije pucketanje mi župljani takozvanih spornih hercegovačkih župa, stisnutih zubi, skupa s našim kažnjenim fratrima, ćutimo pod nogama evo već pola stoljeća. Molimo Vas, drugim riječima, da budete naš odvjetnik, i da bez odlaganja pokrenete odgovarajuće postupke kojima će biti okončano polustoljetno administrativno mrcvarenje župljana pravdano uvođenjem „redovite crkvene hijerarhije“ u mostarsko-duvanjskoj biskupiji! Taj bi zaokret, koji bi Vas bez ikakve sumnje dodatno omilio Gospodinu, nužno uključivao i Vaše zauzimanje za opoziv sramotnih kazni što su ih redovnički poglavari – izgubivši u onoj igri moći, a lakomi možda za povlasticama i napredovanjem – izrekli devetorici fratara koji su ostali uz svoj narod. Vi ćete, oče biskupe, višim crkvenim instancama bolje od ikoga znati objasniti kako naš Gospodin, ustanovljavajući svoju Crkvu, sasvim sigurno nije mislio da poslušnost klera prema crkvenoj hijerarhiji mora biti bespogovorna, bez prava na prigovor savjesti u slučajevima kada postoje jasni znakovi da se u određenoj stvari radi o nepravdi prema pojedincu ili narodu Božjem! Da nije, uostalom, mislio kako po Njegovoj volji ustanovljena crkvena hijerarhija može koji put i pogriješiti, ne bi valjda tvorce dokumenata Drugog vatikanskoga sabora nadahnuo da malo ipak „nijansiraju“ prethodno proglašenu dogmu o nezabludivosti čak i samoga pape.

Poštovani oče biskupe, kao djeca, unuci ili praunuci onih što su svojim nesebičnim prilozima i trudom izgradili župne kuće i crkve u Grudama i Dragićini, uvjereni da se naš glas u Crkvi i zbog toga mora čuti, otvorena Vas srca još jednom pozivamo da 14. svibnja 2022. godine (ili neki drugi dan, kao što rekosmo) u dobroj vjeri dođete u Grude i podijelite sakrament Potvrde našoj djeci, ne postavljajući pritom nikakve preduvjete!

Bog Vas blagoslovio, navode iz župe svete Kate u Grudama. 

(www.jabuka.tv)

55 komentara

  • Ovaj čovjek nije fra Stanko, on je Stanko i neka se povuče i neka prestane svetogrđe u župi Grude.

    • Što Bog združi neka čovjek ne razdružuje. Onaj koji unosi razdor ima se više bojati. Tko je to sudac osim Boga. Tko se to uzoholi i sebi dade pravo koje Bogu pripada. Sud samo Bogu pripada.

  • Ne kontam zasto bi neko narodu naredjivao tko ce im doci u zupu, fratri ili popovi? Zar narod koji dolazi na mise i financira izgradnju crkve i samostana, daje redovinu nema pravo glasa i izbora? Znaci sutra pane na pamet nekom biskupu da na Brijeg dodju dominikanci ili netko drugi, fratri bi nas morali napustiti

    • Pa sta je tu cudno? Nisi ti taj koji odredjuje tko ce biti u nekoj zupi nego iskljucivo biskup i Papa, nije ti Crkva demokracija pa da se svatko ponasa kako god hoce. To ako ne prihvacas, jednostavno receno nisi Rimokatolik.

      • Za komentatora u 15:05 i sve koji pišu kao on.
        Čitam komentare koje sam u doduše očekivao upravo takve ali je naprosto nevjerojatni koliko ste vi koji ih pišete licemjeri, farizeji i dvolilčnjaci. Prvo što vas mogu pitati da li je crkva zbog naroda ili je narod zbog crkve? Ukoliko prihvatimo prvu teoriju onda je crkva utemeljena da bi se Božje ovčice imale gdje napajati Riječi Božje. Ukoliko je crkva utemeljena zato da bi narod slijepo i poslušno iz izvršavao sve što ta crkva traži o da je vjera u zabludi jer svi znamo da nitko nije dužan slušati i pokoravati se svim crkvenim zapovjedima ukoliko su one u suprotnosti s njegovim razumom i savješću. Sad dolazimo do one čuvene izjave Ratka Perića bivšeg biskupa na kojoj je temeljio svu svoju politiku prema izopćeni franjevci a:”Tko išta pita narod” misleći pri tome kako naroda niko ne treba ništa pitati, te će on zauzimati župe kako mu se prohtije, ili kako je to već bila praksa prije njega, izopćiti neposlušne franjevce,postaviti dijecezenskog svećenika ne mareći pri tome ni malo kako su franjevci zajedno s pukom hrvatskim u tim župama lili krv, znoj i suze kako bi sačuvali Riječ Božju. Narod ih je pri tome zavolio i srastao s njia kao nokat i meso. I sad dolazi direktiva koju slijepo provode biskupi u čemu je prednjačio biskup Perić kako su franjevci morali napustiti te župe a “narod tko šta pita” i desio se hercegovački slučaj, sramota, krvava epizoda kojoj su kumovali pojedini biskupi a poglavito bivši biskup Perić. S druge strane evo da su franjevci poslušali biskupe i prepustili žuoe Petrovcima a narod ne da tom svećeniku u crkvu u zaziđe vrata crkve što se dogodilo u Čapljini. Nema Svetih misa u tim crkvama i narod se okrene zlu a vuci vrebaju sa svih strana. Da li bi time odgovornost biskupa a poglavito buskupa Perića bila manja u Božjim očima? Stoga je jedino rješenje za mirno rješavanje hercegovačkog slučaja jedan a on je:Zadržati status quo, ostaviti župe u kojima su izopćeni franjevci djelovali franjevcima, njima vratiti sve crkvene ovlasti, zatvoriti knjigu i krenuti dalje. To može započeti odmah Biskup Petar Palić i vjerujem kako bi ga papa poslušao. Time bi se povratilo narušeno povjerenje u crkvu koje je u svjetskim razmjerima poprimilo užasne razmjere gledajući tzv. Moderne države EU u kojima se crkve zatvaraju ili pretvaraju u nemoralne sadržaje. Zar želimo da se i iovamo isto to dogodi?Stiga vi komentatori koji smatrate kako smo svi dužni

        • Napisao si hrpu gluposti koju nitko normalan nece citati i pogotovo nece ti objasnjavati gdje sve grijesis, a grijesis. Papa pa Biskup. Izvoli, jesi li Katolik ili si pripadnik Crkve bosanske, Protestant mozda, znas li sta si? Totalne bljuzgarije pises, u Crkvi postoji hijerarhija, tko je nije u stanju postovat ne moze se zvati pripadnikom Rimokatolicke vjere. Zivio.

          • Ja vjerujem u Boga Oca Svemogućeg i nisam dužan slušati zapovijedi biskupa. Njegove zapovjedi moraju slušati svećenici i to je istina ali ja i narod ne. Sve da su franjevci poslušali biskupe i napustili župe narod to nije dužan poštivati upamti jednom za zauvijek i ti i takvi. Jer ne shvaćate što znače franjevci narodu u tim župama s kojima su lili krv kršćansku kako bi sačuvali vjeru naših otaca kroz stoljeća iza nas Nitko ne brani biskupu da s onim župljanima koji ga slušaju izgradi svoju crkvu i postavi Petrovce a ne da zauzima ono što je netko drugi krvlju izgradio. Dobro zapamti kako je vjera suha bez djela. Nekako me ti i takvi podsjećate na farizeje koji su zamjerali Isusu što je liječio bolesnike subotom. Držali su se slijepo pisma a nisu činili činove milosrđa. Tako i vi. Slijepo se držite crkvene hijerarhije bez imalo empatije i suosjećanja za franjevce koji nikad nisu odustali od Boga i naroda kojemu pripadaju. Jadni ti ste vi i vaša vjera u koju se kunete. Ali Bog u kojeg vjerujem svim srcem svojim, svim srcem i svim razumom mojim sudiće jednako svima pa i vama. A Bog samo sudi ljude po dobrim djelima jer njihove grijehe zna. Gdje su vaša dobra djela jadnici?

            • Pajdo ti si velika budalo i nek ti Bog pomogne, ti da si vjernik tebi bi bilo isto ko govori misu ,ja kad idem u crkvu na misu idem radi sebe a iz kojeg reda ce svecenik bit sasvim mi je svjedno , znaci ti kad bi u Medugorje otiso na misu i ako franjevac ne govori misu napustio crkvu kako pricas onda i nevjerujes u Boga

              • Za komentatora u 20 i 24!
                Ja idem u Međugorje kad god mogu. A bio sam na misama u mnogim župama. Vjeruj mi kako sam čuo mnoge odlične propovijedi od Petrovaca ali i od franjevaca.I jedni i drugi govore Riječi Božje. No, ja i svi moji preci stolječima smo živjeli u neraskudivom zajedništvu s franjevcima. S njima smo izgradili našu crkvu na Širokom Brijegu, zajedno smo prolili krv hrvatsku vjerničku zbog vjere u Boga od zločinačke partizanske ruke, Oni su nas krstili, krizmavali, vjenčavali, i davali zadnje po masti. Oni su postali neraskidivi dio naše duše katoličke. Kao neraskidivi dio naše obitelji. Ukoliko bi se dogodilo makar teoretski da u moju župu na Širokom Brijegu dođe Petrovac ili više njih ja nikad više u tu crkvu ne bi ušao već bi svake nedjelje išao u crkvu koja pripada franjevcima. Znači li to kako je moja vjera slaba i jesam li ja za to heretik? Možete vi pisati što god hoćete ali ja sam za ovo spreman platiti račun jedino Bogu u kojeg vjerujem svim srcem svojim, svom dušom svojom i svim umom svojim.

        • Ti si zlo i takvi kao ti su zlo i oni koji zaziđaše crkvena vrata su zlo vi ste heretici, i znate što osnujte svoju crkvu svoga papu svoju biskupiju i uživajte u zabludi, a ti im budi biskup nadbiskup kardinal i papa, srami se barabo i idiote, bit će da imaš mentora u onome luđaku iz Čapljine koji između ostalog za Ivana Pavla II kaže da je monstrum (razumijete li vi o čemu se tu radi).

        • Idiote nema šta biskup zauzimati župe, župe sve pripadaju mjesnom biskupu.
          Nije to seoska igra mrginja pa tko više zauzme.
          Biskup jedini ima apsolutnu vlast na području dijeceze i svih njenih župa. Ima pravo ukidati, spajati i osnivati nove župe i raspoređivati kler kako hoće.
          Biskup jedini ima puninu svetog reda, svi ostali svećenici su mu pomoćnici.

          Ako netko ima problem za shvatiti hijerarhiju katoličke crkve onda nije sigurno je li uopće katolik.

          A franjevci su čudna sorta. Nikad nisu imali problema sa poslušnosti osmanlijama a imaju problem sa poslušnosti svojoj svetoj Crkvi.

          Bilo je ovdje vjere i prije franjevaca, a biti ce ako Bog da i poslje njih. Niti su oni izmislili vjeru niti imaju neko nebesko pravo na ljude.
          Problem je što privatiziraju sve i prave mitove da bez njih ne bi bilo naroda.

          Provjeri malo koji su redovi sve postojali u hercegovini prije franjevaca dok ih oni nisu potjerali.

      • Ugledate se na poslušnost kočerinjana jer se mi ne bunimo ni na Krizmu u pet sati nego samo šutimo i slušamo jer šutit i slušati je prava demokracija tužno ali istinito ,nitko nas nije pitao dali mi želimo i hoćemo krizmu u to vrijeme

    • Nitko franjevcima ne moze uzeti samostan, jer to nije vlasnistvo biskupije nego provincije. Teoretski biskup moze uzeti župu široki brijeg, ali bi moro sagraditi novu crkvu, a samostan i crkva (jer je samostanska) bi ostala fratrima

      • I sta hoces time reci, da evo sad Papa i Biskup odrede da Franjevci vise nisu nadlezni za tu zupu, da trebaju prkositi i ostati i da su oni u pravu sta li? Kakve ste vi budale i koliko malo znate o Crkvi i vjeri u koju se kunete.

        • Molim te istrazi malo kome pripada samostan, pa se javi, biskup moze uzetu zupu, postaviti svog zupnika, ali fratre nitko osim generala reda ne moze izbacit iz samostana

          • Neka ih u samostanu, i sta sad, ako biskup kaze da nisu zaduzeni za tu zupu nisu zaduzeni za tu zupu i kraj price. Zbog takvih i vode mise razrijeseni svecenici, odnosno najobicniji ljudi.

            • Za ? – vidi se da nemaš pojma o ljudima iz ovih krajeva. Da vrli biskup uzme župu Široki Brig, garantiram da bi svi širokobrižani masovno krenuli u crkvu, čak i oni koji inače ne idu, a znaš di bi bili na misi – na BRIG. ❤️

              To da li ćemo ići na misu popu ili pratru, nema veze s vjerom, niti nas čini hereticima. Čita se isto evanđelje. No, ima veze s nepravdom koja se čini franjevcima. To je razlog razdora.

  • Niste vi zavrjedili Fra Stanka ,pravi fratar i čovjek vratite ga nama u Ljuti Dolac ,a uzmite onog “pravog fratra” Kurtovića nazad.

  • Pa po crkvenom zakonu (rimokatoličke crkve) jedino Biskup (ili njegov izlasanik) može podjeliti sakrament krizme, ostalo se NE.PRIZNAJE.
    GRUĐANI, VI ste IZMISLILI NOVU vjeru ko i Cimljani a zove se “CIMOKATOLICI”. A vaše se vjerojatno zove “MI PO SVOM, PA DOKLE IDE IDE”.
    PS. Ajmo s uvredama.

  • Fra Stanko Pavlović u Grudama izgradio dvije crkve. Sada gradi muzej. U Ljutom Docu legenda nad legendama, dosad bi nam katedralu izgradio da je ostao. Samo ovakvim biskupima on ne valja. Najveći radnik na Njivi Gospodnjoj. Bog mu dao zdravlje. I što mu rade, i dalje ima snage ovako prijateljsko pismo napisati! Bravo župniče nezamjenjivi! A ako Ordinarijat ovako nastavi, svi ćemo mi putem Gruđana… samo se igrajte s vjernim pukom!

    • Nije fra Stanko izgradio vec narod, a narod ima da slusa Biskupa, a ne nizerengiranog od Biskupa. Stvarate protestante u Hercegovini. Udbaska metoda, koju netko namjerno ili ne znajuci provodi.

  • U Grudama se daje zakonita krizma, taj sakrament se dijeli jednom u životu. A kod biskupa se za ovu biskupiju mora po potvrdu samo za područje ove biskupije. U Njemačkoj, slave svakog hercegovačkog fratra, ne gledaju potvrde, jer im iz tih župa dolaze najbolji ljudi. Nažalost, uz politiku i crkvenjaci su otjerali puno ovdašnjeg naroda.

  • Kao prvo ko kaže da će mo svi na kraju putem Grudjana, ja neću niti će moja župa (za većinu sam siguran)
    U crkvi kao i u vojsci nema demokracije
    već slušaj i radi šta ti šef kaže!
    Kako će mi propovjedati neku pobožnost kad on ne sluša svoga “šefa” i radi po svome i kuka (ne daj me moj narode) za to si se školovao i dao zavjet zato sada šuti i slušaj svoga “šefa” ili napust crkvu i radi po svom a ne zavoditi jadni narod.
    U crkvu se ne ide radi toga ko je na oltaru već radi sebe i svoje vjere, ja prvi nebi išao kod “neposlušnika” jer ga ne pidržavam u njegovu neposluhu
    Kod nas je “pop” (tako ga ne treba zvati već radi lakšeg razumijevanja) (svećenik) i sada da nam dodje fratar nebi niko rekao “a” siguran sam za to

  • U Grudama nema nikakvog fra Stanka, ima neki Stanko. Njega su franjevci izbacili iz svog reda zbog neposluha. Crkva ima svoja pravila kao i svaka druga organizacija. Ako ne poštuješ pravila onda osnuješ svoju religiju i upravljaš kao što ovaj Stanko to radi. U Mostaru su tako u Cimu bili protiv svećenika (popa) pa sad kad im je došao kažu da je najbolji svećenik u Hercegovini. Dragi Gruđani, biskup ima da sluša papu, a vi bi trebali slušati biskupa. Sklonite tog uzurpatora pa će vam biskup doći, a ovako da vam dolazi značilo bi da priznaje tog nekog Stanka…

  • Vratite se Crkvi i vi Grudani i vi Cimljani i Capljinci, dok nije kasno. Zbog vas sekte napadaju mlade i nikada vise nije bilo sektaskih pokreta u Hercegovini, a sve zbog vas idiota.

  • Vidi ovaj Stanko da je brzo kraj,pa sada nešto pokušava.Zna se tko je župnik Gruda o u dogovoru sa njim će biskup podijeliti krizmu.Franjevci
    sljedbenici Sv.Franje utemeljitelja reda su se zakleli doživotno na poslušnost,čistoću i siromaštvo.Ovi što su pogazili zakletvu su izbačeni iz momčadi.Ovima starima se bliži ovozemaljski kraj,a vidimo da su mladi fratri po zakonima crkve i poslanja.Dakle tzv.hercegovački slučaj se rješava sam od sebe,putem prirode.

  • Pope, sad samo legitimno i vrhunaravno, što će reći natkriljujuće u ljubavi. Ustrajno, vjerodostojno i strpljivo s nadom koja ne postiđuje, a u dogovoru sa svim relevantnim preuzvišenim konstituentima, predšasnicima.

  • Čitam komentare i ne vjerujem ,zar je uvjet Krizma pa kao u Crncu Župa .
    Boze oslobodi zna se koje su Župe Franjevci ,oni i ostaju .
    Biskup je uvjek djecu krizmao ,da ko će drugi.
    Nemojte vise ni spominjati slučaj ,jer ga nema .
    Franjevci imaju župe pa tako i ostaju uz Božju pomoc.
    Čuvaju našu Hercegovinu.

    • Ne pravi nitko ”slucaj” osim neposlusnih i razrijesenih svecenika. Tko se smatra Katolikom, tocnije tko ide u Crkvu, duzan je slusati Papu i Biskupa, oni su jedini pozvani reci sta je ispravno i poslusnost je dio svega toga.

  • Zamislite da svak u Crkvi radi kako ga volja a svi su zavjetovali na poslušnost na sto bi to sličilo kao takva Crkva se nebi održala ni dva dana a ne vise od DVI tisuće godina. Imate dobar primjer u Crncu ljudi se urazumili i prihvatili ono sto je po Božijem i ljudskom. A teorije da bi nekome pa i Papi palo na pamet mjenjati ono sto je postavljeno od vijeka nema teorije pa nisu Pape i Vatikan novokomponirana BiH pa može danas jedno a sutra drugo. Zato gruđani i svi ostali slušajte našeg biskupa Petra sam Bog nam ga poslao.

  • Bravo fra Stanko! Ruku si pružio – sad ćemo vidjeti tko se skriva pod biskupskom kapom.

    Crkva je od naroda, za narod i s narodom. To joj je bit. A ne dekret.

  • U crnac nisu mjestane pitali nista vec su doveli popa oni koji nisu nikad u crkvu isli nitise razume nekajeji sramota u crncusu bili fratri otgad je boga i naroda, a crnacje dao vise fratara nego zapadna cjela hercegovina vjerojatno su dobili pojedini dosta love zatoje to tako

  • Semsa vidim da si načitan pa sve znaš ali vjeruj svijet postoji prije tvog rođenja pa tako i neke činjenice iz povijesti pa ne bi bilo loše i to pročitaj imat ćeš puno koristi nećeš govoriti neistine i saznat ćeš nešto novo za tebe lijep pozdrav

  • Svi ovi komenrari naklonjeni popovima su sigurno od novovjeraca iz Crnca.
    Cemu sluzi slijepa poslusnost koja gazi tradiciju u Hercegovini i cvrstu vjeru za koju su jedino franjevci zasluzni .To im je hvala?

  • Narode,procitatjte povijest hercegovackog slucaja kako je poceo:poceo je kad su se franjevci iduprli germanitaciji naroda,sve sto jesmoi sto imamo mozemo zahvaliti franjevcima a sada vam nista ne vrijede,kakav ste vi to narod moji hercegovci,razocaran

  • Boze moj koliko laži u ovom komentaru.
    boze hvala ti što smo dobili svećenika kao što je don Ante.
    A vas par oporbenjaka mozete pričat šta god hoćete vi ste i onako 90-tih pošli u crkvu i sad vam je to jako bitno.
    eto vas 5-6 će netko slušat.
    i oni koji su vas podrzavali , hodali s vama po Brijegu i Biskupiji shvatili su šta je ispravno i normalno se ponašaju.
    Sram vas moze bit na pisanju ovako zločastog komentara.u ostalom vama ne treba nitko i onako cjelo selo zbija šale na vaš racun.
    Aliiii to sve nije bitno.
    Bilo bi lijepo od vas da ne pišete laži ,jer sve što ste napisali u komentaru je čista izmišljotinja i LAŽŽŽ
    Ta zna se imenom i prezimenom tko ste

  • Hercegovački slučaj.Riječ je provedbi vatikanske odluke iz 1899. kojom je odlučeno koje župe u Hercegovini će imati za župnika biskupijskog svećenika, odnosno u kojima će župnik biti pripadnik Franjevačkoga reda. Odluka se pokušala provesti 1968., ali je to uspjelo tek u manjem broju župa. Zbog odbijanja franjevaca da prihvate odluku da u određene župe dođe biskupijski svećenik, ponovno je reagirao Vatikan, dekretom iz 1975., a jedno je vrijeme zbog neprihvaćanja provedbe bila smijenjena uprava franjevačke Provincije u Hercegovini. Nakon što je Provincija devedesetih godina i formalno prihvatila odluku o župama, manji broj franjevaca odbili su postupiti po odluci, te su se nastanili u župama u koje su trebali doći biskupijski svećenici. Zbog toga je između 1999. i 2003. iz Franjevačkog reda doslovno izbačeno deset članova, koji su nastavili djelovati u župama Čapljina, Grude, Crnač, Mostarski Gradac, Ploče-Tepčići, Blagaj, kao i na području grada Mostara.

    • Zna li narod ko nas dijeli i zavađa???U crkvi 50posto crvenih,oni nam to rade,dok je Tito bio dobro im je išlo,više neće umiru!!!Crveni ne vole biskupe i Rim.Malo oslušnite i a analizirajte,a svi znamo ko su crveni i u selim!!!🤫🤫🤫🤫

      • Ima tu još par detalja. Nedvojbeno je da pripadnik franjevačkoga reda, franjevac, laže prvenstveno sebe, a zatim i sve druge ljude, kada nije “u posluhu, siromaštvu I čistoći”. No, bitne su tu i neke druge stvari koje sve još dodatno kompliciraju. Crkva se, naime, 60-ih godina prošloga stoljeća, a nakon velikih ratova i društvenih previranja, koje ne isključuju niti njezinu krivicu za što su se crkveni čelnici javno ispričavali, na određeni način “promijenila”, ona se zapravo – prema van, prema “svijetu” – sama u sebi naime “podijelila”, pa tako prema definiciji Crkva više nije u cijelosti ekvivalentna tzv. “Kristovom Tijelu” – onome što je u stvari njezina suština – već ta “Kristova Crkva” postoji “unutar” crkvene institucije, unutar organizacije, religije tj. organiziranoga vjerovanja, ali jednako tako i izvan nje, pa se tu više, slikovito govoreći, ne zna “tko pije, a tko plaća”, što se sve obilato koristi kao paravan u nekakvom dakle samopravedničkom vjerskom dokazivanju i tvrdoglavoj pravici, pravovjernosti. Osim toga, u cijelu je priču “uskočila” marijanska pobožnost odnosno teologija gdje se Mariju promatra skoro kao novu, dodatnu, 4. “božansku osobu”, a jednako i kao suspstitut I paravan, odnosno kao nekakvu društvenu, crkveno-političku, “zaobilaznicu, premosnicu” u odnosu dakle prema van, prema ljudima i svijetu. Treća stvar je ozbiljno crkveno zastranjenje koje se dogodilo u prilikama raspada bivše države i sustava gdje je lokalna crkva, iz njihovih interesa, zaglibila u ozbiljan “etnofiletizam”, u glorifikaciju nacije odnosno naroda i brkanje, pa skoro nekada i mitološko izjednačavanje, nekada svjesno I iz interesa, društvenok utjecaja, a nekada nesvjesno, sa vjerskim pojmom “naroda”, tzv “naroda božjega”, što originalno nema veze sa nekim određenim narodom, već sa pojedincima, mnoštvom, iz više raznih naroda. Stvari se još i dodatno, uglavnom teološki, kompliciraju, ali to su neke osnovne stvari koje utječu na post-ratnu i post-socijalističku društvenu problematiku, što ima devastirajući učinak na lokalne prilike i društvo.

  • Čitam….i nešto kontam, ateisti su veći vjernici od vas! Žalost! Katolička crkva se raspada zbog takvih kao što ste vi! ja u crkvu idem radi Sakramenta i radi Riječi Božije, niti ne gledam koji je svećenik za Oltarom. Vi ste svi heretici.

  • Što Bog združi neka čovjek ne razdružuje. Onaj koji unosi razdor ima se više bojati. Tko je to sudac osim Boga. Tko se to uzoholi i sebi dade pravo koje Bogu pripada. Sud samo Bogu pripada.

Odgovori na Narod odlučuje X

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.