Đorđe Balašević pokopan u krugu obitelji uz tamburaše

U Novom Sadu ove nedjelje je proglašen Dan žalosti povodom smrti pjevača kantautora Đorđa Balaševića, objavljeno je na stranici novosadske Gradske uprave.

Dan žalosti proglašen je na osnovi odluke gradonačelnika Novog Sada Miloša Vučevića.

Balašević je preminuo u petak, 19. veljače u 67. godini na Infektivnoj klinici Kliničkog centra Vojvodine u Novom Sadu, gdje je primljen tri dana ranije zbog upale pluća.

Prethodne dvije večeri ljubitelji njegovog rada i lika okupljaju se u Novom Sadu, Sarajevu, Zagrebu, Splitu i u brojnim drugim gradovima gdje se uz svijeće, pjesmu i suze opraštaju od legendarnog Balaša, prenosi Oslobođenje.

Đorđe Balašević je pokopan danas (nedjelja) upravo u rodnom gradu, Novom Sadu  u krugu obitelji.

Kako pišu srbijanski mediji, pjevač je ispraćen uz tamburaše i pjesmu “Olivera”.

Obitelj je posljednji ispraćaj odlučila organizirati samo za užu rodbinu, bez građana i medija. Pogrebu je nazočilo nešto više od 20 ljudi, uključujući gradonačelnika Novog Sada Miloša Vučevića.

Tamburaši su na groblju svirali neke od njegovih najpopularnijih pjesama, stavljajući poseban naglasak na pjesmu “Olivera” koju je pjevač napisao supruzi Oliveri Balašević. Izvedene su i pjesme “Mater vetru”, “Mala riđa” i “Sin jedinac”.

Preminuo Đorđe Balašević

Prijatelji, kolege i fanovi se opraštaju od Balaševića: “On ne može umrijeti…”

(www.jabuka.tv/Foto: RAS/Srbija)

17 komentara

  • Hm?
    Treba pogledati njegov intervju NIN-u iza pada Vukovara..
    Hr. vojnike naziva Ustašama, Srpske agresore “osloboditelji”, a najveće čuđenje mu izaziva lice časne sestre koja pokazuje “bezosjećajnost”, što jasno govori o skrivenim namjerama klero-fašisoidne katoličke crkve…(?)…itd.itd…
    Eto, žao mi ga je toliko da mi suze frcaju niz leđa..

      • Turbo-folk je za seljačine poput tebe i inih, a da čitaš štogod bi spoznao o životima glazbenika i ostalih “kulturnjaka”.
        Ali eto, lijeno se..lakše zaključit iz nepročitanoga..manja patnja ha?

  • Bio je dobar pjesnik, lirik, prilično originalan, iako po malo i patetičan (pa je i ova recentna patetika u vidu okupljanja na trgovima i pjevušenja u znak sjećanja zapravo prirodan slijed stvari). Glazba zapravo ništa posebno, sve uglavnom ‘posuđeno’ od drugih i aranžirano tj. upakovano za van, pomalo i sladunjavo.
    U širem, društvenom smislu prilično kontroverzan – prije rata demoniziranje albanaca pjesmom ‘Ne lomite mi bagrenje’ (koja je, na žalost, vrlo dobra pjesma ali time i kontaminirana) a početkom rata demoniziranje impresijama o ‘neljudskom izrazu lica časne sestre’ u vrlo osjetljivom kontekstu Vukovara. A to su skupno uzevši onda možda već i natruhe notornog velikosrpstva pod lažnom krinkom bratstva i jedinstva.
    Svatko je čovjek i može pogriješiti, ali onima kojima je ‘puno dano’, a on svakako jeste bio talentirana i javna osoba, i vjerojatno znao što time hoće reći, imaju i veću odgovornost – netko tko je po definiciji ‘majstor riječi’, tko se takvim određuje, ne može se naprosto vrednovati u smislu nekoga prosjeka, ‘običnog čovjeka’, ma koliko se on sam eventualno takvim možda osjećao odnosno prema van prikazivao, jer to objektivno gledajući nije istina.

  • Kvazikritičare koji općeprihvaćenog glazbenika etiketiraju kao “natruhu notornog velikosrpstva”😂😂😂 demantira najbolji sudac – vrijeme.
    Ono kaže da se Balaševića slušalo prije 40 godina, a slušat će ga sigurno bar još toliko, naročito oni koji ne broje krvna zrnca čitajući beogradski NIN.

    • Zbog pjesme ‘Ne lomite mi bagrenje’ mu je u Ljubljani otkazivan koncert zbog notorne velikosprske mitomanije i mitologije u njoj sadržane, propagande i prilično ozbiljne demonizacije gdje se suprostavlja u kontrastima: ‘vjera nevjeri’, ‘đavol đakonu’, ‘krv, plač i crne marame neredu i ubicama’, zatim ‘ćuk vuku, zlotvorima i lopovima’ itd.. Uglavnom, to je ozbiljna i teška propaganda, pa valjda ti ljubljanski studenti nisu bar ‘fašistoidni’.
      Ovo oko razaranja Vukovara i ‘osloboditelja’ je posebno degutantno.
      A što se tiče glazbene kritike, nema se tu što zapravo ni kritizirati kad je to samo (dobar) pjesnik, lirik, koji više recitira nego što pjeva. Jedan solidan pjesnik, i to je otprilike to. Ali ideološki uvjeren titoist i jugoslaven, koji je, neosporno talentiran, svojim ‘srcecepajućim’ diskursom koji tu istu (totalitarnu) ideologiju prožima, mogao možda i djelovati kao ‘dinamitan reagens’ koji je buknuo u ljudima krajem prošlog stoljeća. Granice ‘ljubavi i mržnje’ su nerijetko neraspoznatljive, a u kontekstima totalitarnih ideologija i balkanskog izrazito emocionalnog mentaliteta, često i vrlo pogubne i eksplozivne.

  • Pokoj njemu dusi a vama .ebo pas mater vi ki .vrsavate na njega. Jugoslaven sa procetnickim uvjerenjem. Dakle, vi ili ste budale ili vam zao jugoslavije. Svejedno, vi stebjad i cemer ovog naroda. Kao prvo on nije pjevac a nibkompozitor da mu djela nesto vrijede. Jedino sto prolazi a to je neka mladenacka buntovnicka, dorogeraska i ina razvratna zelja za necim sto ni sam ne znas sta bi htio ubzibotu. Gledajuci ljude oko sebe koji s divljenjem su ga dozivljavali. To su ljudi kojima mozes staviti govno u usta od jugoslavenstine a oni ce reci da je ukusno. Vidim ljude po karakteru, da to nisu cak ni ljudi nego ziva biza bez moralnih vertikala i pravca u uivotu. J..o vas njegov petao!

  • Ma kaki petao, najvolim čut na radijonu od Sanju trumbić “Mojje dragi u narodnoj gardi” il štabilo od đuke Čajića i LjerkePalatinuš

  • ma kaki petao najvolim kadna radijonu naviju sanju Trumbić Moj je dragi u narodnoj gardi. pa štabilo od đuke Čajića i ljerke Palatinuš

Odgovori na Široki X

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.