Biskupska konferencija BiH: Trebamo biti blizu vjernicima, ali i pridržavati se mjera

Biskupska konferencija Bosne i Hercegovine održala je 4. i 5. studenog 2020. u prostorijama Nadbiskupske rezidencije u Sarajevu, svoje 79. redovito zasjedanje. Predsjedao je nadbiskup metropolit vrhbosanski kardinal Vinko Puljić, predsjednik BK BiH, a sudjelovali su svi članovi Biskupske konferencije BiH.

Ograničenja u vrijeme aktualne pandemije koronavirusa bila su, između ostalog, razlog nedolaska delegata Hrvatske, Austrijske i Međunarodne biskupske konferencije sv. Ćirila i Metoda.

Biskupima se u prvom dijelu zasjedanja obratio apostolski nuncij u Bosni i Hercegovini mons. Luigi Pezzuto i dao svoju potporu projektu Đakonske pastoralne godine koji su pokrenuli biskupi BK BiH zajedno s franjevačkim provincijalima u BiH. Pošto je iznio pojedine naglaske iz enciklike pape Franje “Fratelli tutti” (Svi smo braća), objavljene 4. listopada 2020., razgovarao je s biskupima kako u vremenu odlaska velikog broja, posebno mladih ljudi, pomoći u izgradnji svijesti o evanđeoskom pozivu “na ljubav prema drugima kao braći i sestrama” u duhu spomenute enciklike.

Osvrnuvši se na Godinu Božje Riječi u biskupijskim zajednicama u Bosni i Hercegovini, koja je, 30. rujna 2020. započela Euharistijskim slavljima u Bosanskom Grahovu i u Skopaljskoj Gračanici, biskupi i ovom prigodom pozivaju sve članove svojih biskupijskih zajednica da, između ostalog, rado čitaju Sveto Pismo i o njemu razmišljaju osobno, unutar obitelji i u okviru župnih zajednica.

Biskupi su razmotrili i pojedine važnije dokumente naslovljene na BK BiH među kojima je i Okružno pismo o liturgijskim slavljima za vrijeme i poslije COVID-a 19 koje je uputio prefekt Kongregacije za bogoštovlje i disciplinu sakramenata kardinal Robert Sarah pod naslovom: “Vratimo se radosno Euharistiji!”.

Biskupi su odlučili uputiti javnosti svoj osvrt u povodu 25. obljetnice potpisivanja Općeg okvirnog sporazuma za mir u BiH poznatog kao Daytonski sporazum. S bolju u srcu prisjećaju se poruka koje je Biskupska konferencija BiH upućivala potpisnicima spomenutog sporazuma ili međunarodnim i domaćim predstavnicima vlasti svih ovih godina tijekom kojih je nastavljeno legaliziranje nemalog broja nepravdi koje svoj korijen imaju u tom sporazumu, ali i u brojnim njegovim kasnijim izmjenama, najčešće na štetu onih slabijih i manje brojnih.

Nakon što je usvojen Pravilnik i druge odredbe te imenovani voditelj i njegov zamjenik, biskupi su još jednom razmotrili pojedina praktična pitanja u vezi s predstojećom Đakonskom pastoralnom godinom koju će, nakon đakonskog ređenja, pohađati budući svećenici iz svih biskupija i franjevačkih provincija u Bosni i Hercegovini.

Razmišljajući o dušobrižništvu u uvjetima pandemije koronavirusa, biskupi zahvaljuju svećenicima, redovnicima, redovnicama, katehetama, vjeroučiteljima, volonterima i drugim djelatnicima koji u ovo vrijeme s još više ljubavi skrbe za svoje vjernike. Potiču ih da se pridržavaju mjera koje u vrijeme pandemije donose mjerodavne vlasti, ali i da nastoje uvijek biti blizu vjernicima koji, kao i svi stanovnici ne samo ove zemlje nego i cijeloga svijeta, trpe posljedice spomenute pandemije. Pozivaju ih da posebno u ovom vremenu smanjenih pastoralnih aktivnosti više vremena posvete proučavanju dokumenata Svetog Oca i Svete Stolice te da svojim vjernicima pomognu zauzeti trezven evanđeoski stav ne šireći paniku, ali i čuvajući svoje bližnje i sebe same. Svjesni važnosti misnih slavlja i okupljanja župnih i drugih zajednica posebno nedjeljom, biskupi također podsjećaju na važnost obiteljske molitve u skladu s Kristovim riječima: “Gdje su dvojica ili trojica sabrana u moje ime, tu sam i ja među njima” (Mt 18,20) kao i na veliku vrijednost Božanskog časoslova, kao zajedničke molitve sveopće Crkve. Zahvalni su svim odgovornim osobama u bolnicama koji pronalaze način da omoguće svećenicima pohoditi teške bolesnike uz poštivanje svih potrebnih epidemioloških mjera. Posebno hvale vrijednom i Bogu ugodnim služenjem smatraju skrb brojnih medicinskih djelatnika koji, unatoč opasnosti po vlastito zdravlje, u ovom teškom vremenu skrbe za bolesne i stare osobe.

Dogovoreni su sljedeći termini zasjedanja Biskupske konferencije BiH tijekom 2021. godine: 18. i 19. ožujka u Mostaru koje će završiti večernjim Misnim slavljem na svetkovinu sv. Josipa 19. ožujka u katedrali Marije Majke Crkve; 13. i 14. srpnja u Banjoj Luci koje će završiti 15. srpnja Euharistijskim slavljem u katedrali sv. Bonaventure te 4. i 5. studenog u Sarajevu koje će započeti 3. studenog zajedničkom Euharistijom u katedrali Srca Isusova.

U utorak, 3. studenog 2020. biskupi su slavili Svetu misu u katedrali Srca Isusova. Predsjedao je kardinal Puljić, a propovijedao je biskup banjolučki mons. Franjo Komarica. U srijedu, 4. studenog biskupi su slavili Euharistiju u kapeli Vrhbosanskog bogoslovnog sjemeništa i susreli se s bogoslovnom zajednicom. Predsjedao je kardinal Puljić, a prigodnu propovijed uputio je biskup Semren.

Biskupi upozoravaju: Hrvati odlaze iz BiH, sve je manje vjernika

Puljić: Biskupi su davno ocijenili da Dayton donosi nestabilan mir

Nadbiskup vrhbosanski kardinal Vinko Puljić, predsjednik Biskupske konferencije Bosne i Hercegovine (BKBiH), pozvao je na dijalog, međusobno uvažavanje i unapređenje suradnje u vremenu brojnih iskušenja koja je posljedica pandemije koronavirusa, ali i drugih kriza kojima svjedočimo.

Poruka koju smo htjeli našim zasjedanjem uputiti u ovoj složenoj situaciji pandemije, a i svih drugih kriza koje se pojavljuju, a jedna od najjačih odnosi se na odsustvo dijaloga. Dijaloga je sve manje…, a mi bi htjeli da se stvori ozračje pozitivne suradnje, kazao jekardinal Puljić na pres-konferenciji u Sarajevu nakon dvodnevnog zasjedanja Biskupske konferencije.

Istaknuo je kako se prošlost ne može ignorirati, ali i da ne želi zaustaviti se na njoj, “nego konstatirati činjenice, a stvarati hrabrost da se otvoreno radi na temeljima vjere i morala u budućnosti”. U osvrtu na sadržaj zasjedanja, te odgovarajući na novinarske upite, kardinal Puljić je podsjetio kako se jedno od razmatranih pitanja odnosilo na 25. godišnjicu potpisivanja Općeg okvirnog sporazuma za mir u BiH, poznatog kao Daytonski sporazum.

Kazao je u tom kontekstu kako se, nažalost potvrdilo ono što su biskupi poručili netom nakon potpisivanja Daytonskog sporazuma, ocijenivši tada da taj sporazum nije stabilna izgradnja mira, te da je, dapače, ozakonjenje “etničkog čišćenja”. Istodobno, konstatirao je, kako bi da je proveden kako je tamo napisano bilo puno pravednije, te da je, nažalost, mijenjan na štetu manje brojnih.

Na dodatni upit u vezi s tim, kardinal Puljić se osvrnuo na neprovođenje Anaksa 7 Daytonskog sporazuma, koji se odnosi na povratak izbjeglih i raseljenih osoba, te na, kako je rekao, nepravednu raspodjelu sredstava za te svrhe. Odgovarajući na upit u vezi s povratom imovine vjerskih zajednica, kardinal je naveo kako je zakon u vezi s tim davno predložen te da je stavljen “u ladicu”, a ignoriranje tog pitanja nastavljeno, prenosi Fena.

Nažalost, ta se imovina preknjižava i prodaje, umjesto da se vrati vlasnicima, kazao je Puljić, navodeći kako je Međureligijsko vijeće BiH u vezi s tim zauzelo jasan stav. Biskup mostarsko-duvanjski i apostolski upravitelj trebinjsko-mrkanski mons.

Petar Palić, koji je prvi put prisustvovao zasjedanju Biskupske konferencije, kazao je kako dijeli zadovoljstvo sadržajem zasjedanja, kako u pogledu unutarcrkvenih pitanja, tako i u povodu pitanja općedruštvenog značaja, te da se raduje nastavku suradnje na tom planu.

Komentirajući upit u vezi s ranijom izjavom kada je rekao da se crkva u Hercegovini ne može promatrati kao “solo igrač”, pojasnio je kako percepcija odnosno razumijevanje te sintagme podrazumijeva “da smo svi u katoličkoj crkvi, a da katolička crkva ima svoja pravila unutar kojih svi mi živimo i po kojima svi mi radimo i ponašamo se”.

Crkva u biskupijama Mostarsko-duvanjskoj i Trebinjsko-mrkanskoj ima puno više onoga što je vrijedno, nego toga što nama u ovom trenutku svima smeta za življenje jednog odgovornog i pravog kršćanskog života, precizirao je biskup Palić.

Biskup Palić: BiH je tronožac i opasno je kad joj se reže jedna noga

(www.jabuka.tv)

15 komentara

  • Pitati će Gospodin BOG ,nevaljale sluge koliko ste namnožili talenata ,vi ćete reći ali Gospodine zar mi nismo prorokovali u tvoje ime i izgonili zle duhove ,On će reći ,odlazite ne poznajem vas.

  • O čemu to biskup Palić priča? Kao da smo mi u Hercegovini do sad bili solo igrači kad je crkva u pitanju. Znači, mi nismo dijelom katoličke crkve i sad će nas on vratiti di treba? Ili sam ja nešto krivo isčitala?
    A Čule, Žanić i Perić znači to nisu znali… Nego će on uvodit svoju disciplinu… Kuku lele što bi njegovi rekli..

    • Koliko ja znam hercegovački franjevci su NESLUŽBENO osnovali svoju privatnu crkvu. Samo još malo glume da su u sastavu zajedničke crkve. Rade jedno a govore drugo. Kad se malo naljute jednostavno zabetoniraju vrata od crkava.

      • Hercegovci se ne razlikuju od jehovinih svjedoka. Ako si katolik onda je tvoj poglavar, poglavar katoličke crkve i nalazi se u Rimu i poštuješ njega i biskupe. Ako si pađetniji od pape i izmišljaš svoja pravila kako ti odgovara onda nisi katolik nego jehovin svjedok. Uzmite onda njihove nkaradne biblije i hodajte od vrata do vrata …

    • “… percepcija odnosno razumijevanje te sintagme (nitko nije solo igrač) podrazumijeva “da smo svi u katoličkoj crkvi, a da katolička crkva ima svoja pravila unutar kojih svi mi živimo i po kojima svi mi radimo i ponašamo se”.”

      Iz ovoga zasigurno nije moguće iščitati to da bi on sam sebe išao suprotstavljati tj. “solirao” u odnosu na svoje prethodnike, ili crkvu, a time se vjerovatno hoće reći, kao što je već i spominjano, da crkva neće i ne misli “amenovati” nikakav crkveni neposluh u smislu dakle neprovođenja tih nekih dekreta, na čemu su valjda i njegovi prethodnici također inzistirali.

      Ružno je čovjeka u startu ne dočekati nekom osnovnom ljudskošću i gostoljubivošću. Nije to sve neka dječja igra “novi kolač” ili što već, pa da ga se izmanta i napravi budalom ili prikaže outsider-om odma’ na friško. Jer ljudi su već i prilično umorni od igrarija.

    • A nego sta smo nego solo igraci kad nam se franjevci prave ludima, odbijaju poslusnost i osnivaju paralelno svoje nekakve verzije Crkve i sluze mise a RAZRIJESENI duznosti?! Pa nema poganijeg naroda, vazda misle da su veci Katolici od Pape, cim im nesto zasmeta, odmah odbijaju poslusnost, pa stani malo dokle vise, sta smo mi ovdje nepogrijesivi i satkani od nekakve pravednosti da se Crkva treba oko Hercegovine vrtjeti, a ne obrnuto?

  • Pokazali ste svoje lice i kome zapravo pridadate nikada na strani naroda vec na strani globalista na celu sa onom gnjidom u vatikanu.Samo u boga vjerujem i u bibliju u katolicku crkvu vise ne,ali neka past ce babilon veliki to jest vatikan kad tad to je i prorokovano i sudit ce bog izdajicama krscanstvna koji su ovom epidemijom dokazali da sluze knezu ovoga svijeta,a ne isusu kristu jer Isus nikada nebi trazio od ljudi da nose neke glupe maske i izbjegavaju jedni druge.Papa je naravno i blagoslovio islamizaciju europe i prao noge teroristima.

    • Katoličko znaći opće, univerzalno, tako da je problem u tome što uopće pomišljaš da bi crkva trebala biti nešto osim „globalistička“. Naravno, trebaš razlikovati crkvu od dnevne politike odnosno države i ne miješati te dvije stvari. Što se tiče toga da ne „vjeruješ više u crkvu, raznih prorokovanja, babilona velikog“ itd., nisi zapravo otkrio nikakvu toplu vodu, jer se time deklariraš pripadnikom neke od više desetina tisuća protestantskih denominacija, ili utemeljuješ neku novu koja još ne postoji, mada bi to bilo malo vjerovatno jer kasniš zapravo nekih 500 godina a njih ima raznih. Trebao bi kao preduvjet poznavati i barem neke osnovne postavke vjere, što je kod tebe malo vjerovatno, jer u ovome što kao kritiku navodiš nema ništa novo. Ironija je u svemu tome što je danas zapravo vidljiv „trend“ okupljanja svih ovih „rascjepkanih“, tako da ako bi kojim slučajem naletio u ovu jednu što se ujedinjuje, šta si onda zapravo time postigao i napravio – ništa – zavrtio se u krug kao hrčak u kavezu. Što se Isusa tiče, on je ljude liječio, a danas imamo epidemiologe koji znaju što je najbolje u smislu zaštite zdravlja populacije od epidemije. Isus, naime, ne može biti u sebi podijeljen pa da bi i liječio ljude i širio zarazu ujedno, napose u smislu zaraze koja upravo pogađa one najslabije u društvu, prema kojima se Isus pokazivao u smislu nekakve fundamentalne naklonosti, u smislu naime temelja kojim je putem kroz život ići. Papa odnosno kršćanin, katolik ne može „blagosloviti islamizaciju“ jer bi to bio kontradikt u terminu, jer se ne može napraviti trokut sa četiri kuta, iako se jasno zalaže za međureligijski dijalog, u skladu sa svojim prethodnicima odnosno crkvom, pa je tako recimo papa Ivan Pavao 2. ljubio Kuran, pokrenuta je zajednička molitva, potpisani brojni zajednički dokumenti i sl., pa se vjernici i ljudi dobre volje tome i pridružuju.

  • Kosovari su trebali braniti svoju đedovinu na kojoj su kako tvrde 700 godina tamo kod tebe na Kosovj a ne bižati u Zagreb.
    Di bi on došo da su i hercegovci bižali devedesetih..

Odgovori na ja X

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.