Masakr na plesnom podiju iliti što to nama nedostaje

Nedavno se dogodio užasan masakr na Floridi gdje je ubijeno 49 osoba homoseksualne orijentacije. Komentari po našim društvenim mrežama bili su nevjerojatni. Previše je bilo onih, koji su, zaslijepljeni teorijama zavjera i umjetnim veličinama, teško pronalazili barem malo empatije za ubijene i stradale ljude. Oni u njima nisu vidjeli nečije sinove/kćeri, braću/sestre ili prijatelje nego “pedere koji su dobili što su zaslužili”. Đavo mi nije dao mira, pa sam voajerski bacio oko na facebook profile osoba koji su se tako izražavali. Da stvar bude još gora, većinom je riječ o mlađim ljudima koji se deklariraju kao (veliki) vjernici (kršćanstvo/islam). Teško je ne primijetiti da je upravo ideološka pozadina religijskih zajednica u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini omogućila negativne komentare i stvorila klimu linča.

Umjesto da mi, kao vjernici, budemo glavni promotori Radosne vijesti i podrška svima onima koji su isključeni, marginalizirani i osuđeni, mi njihovim progonima liječimo licemjerje vlastitog morala.

Krug mojih poznanika je jako širok. U ovome se krugu nalazi i nekoliko pojedinaca koji su, igrom slučaja ili razvedeni (ponovno oženjeni) ili homoseksualci ili bože-me-prosti ljevičari. Moram napomenuti da su svi oni jako dobri vjernici, ali i da zbog više-manje neugodnih iskustava, imaju određenu distancu prema Crkvi, crkvenim službenicima i većini katolika koji se vole nazivati “vjernim narodom Božjim”.

No, uvjeren sam; moji poznanici su članovi Božjeg naroda i svatko od njih na svoj način realizira komadić Neba u našoj sredini.

Ima u Novom zavjetu jedna zgoda Isusova susreta s bogatim mladićem, koji je došao upitati Isusa što mu još nedostaje da osigura sebi kartu za Božje kraljevstvo, ne zaboravljajući, naravno, napomenuti da je njegov vjerski život zapravo besprijekoran. Iako je Isus potvrdio njegov korektni život, opet mu je rekao da mu još nešto nedostaje, što se mladom bogatašu nije baš svidjelo. No, ovdje se ne radi (samo) o novcu i bogatstvu, kako se to inače misli, nego o pogledu na svijet (i na Boga). Mladi bogataš je pobožno odgojen i poznaje cijeli katekizam napamet. On zna (!) da Bog kažnjava zle, a nagrađuje dobre. Ako uzmemo u obzir tradicionalnu predodžbu Božjeg blagoslova (veliki posjedi, stabilna financijska situacija i velika moć), mladić se smatrao povlaštenim u Božjim očima. No, ako promatramo ove elemente Božjeg blagoslova, onda također vrijedi i obrnuto da su siromašni, beskućnici, obitelji bez djece i oni bez ikakva obrazovanja, ugleda i moći zapravo bez-božni i napušteni od Boga.

I u ovom grmu leži zec.

Isus je uporno pokušavao pokazati ljudima da je Bog Otac svih ljudi te da nijedno ljudsko biće nije bez-božno i da ne postoji nijedna životna situacija iz koje bi Bog bio isključen. Njegov životni program bio je kritika ove ksenofobične slike okrutnog Boga i njezinih pastoralnih posljedica, koje su destruktivno i negativno djelovale na obične ljude.

Mladi bi se bogataš možda lako mogao odreći svog bogatstva, ali ostalo je otvoreno pitanje koliko je bio spreman odreći se svoje slike Boga (i svijeta). Upravo je to kamen spoticanja u cijeloj priči. Isusov je Bog onaj koji “miče moćne s njihovih uzvišenih prijestolja; koji uzvisuje neznatne; koji daje gladnima sredstva za preživljavanje, a pušta bogate da odu praznih ruku” (usp. Lk 1, 46-55).

Pitanje je: nedostaje li možda i nama nešto? Realiziramo li i mi onaj komadić Neba u vlastitoj sredini? Kako se odnosimo prema onima koji su na bilo koji način isključeni, marginalizirani ili stigmatizirani?

Spielbergova “Schindlerova lista” je fantastična epska drama, koju ne bi bilo loše i nekoliko puta pogledati. Čisto kako bismo se s vremena na vrijeme podsjetili da mi, ljudi, i nismo toliko veličanstveni kako se često predstavljamo, nego da, kao društvo, znamo često zalutati i izgubiti se. Riječ je, naravno, o odnosu Hitlerove Njemačke prema Židovima i svima onima koji su na bilo koji način bili “inferiorni”. Tako se u filmu odigrava zanimljiva scena između Amona Götha (gl. Ralph Fiennes), zapovjednika koncentracijskog logora Plaszow i mlade židovske sluškinje Helen Hirsch (gl. Embeth Davidtz).

amon_helenPolupijani Göth joj prilazi i govori: “Jako bih htio posegnuti i dotaknuti te u tvojoj samoći. Što tu ne bi valjalo? Shvaćam da nisi osoba u strogome smislu te riječi, ali… Možda je s nama sve u redu. Možda sve ovo ne valja. Kad vas uspoređuju sa štetočinama, glodavcima, ušima… Ja samo… Ma da, dobro si to rekla! Vrlo dobro. Ima li štakor ovakvo lice? Ima li štakor ovakve oči? Zar Židovi nemaju oči? Suosjećam s tobom, Helen… (tišina) Ne, ne bi išlo. Ti, kujo židovska. Skoro si me zavela, zar ne?” Amon je nakon ovoga pretukao Helen skoro na smrt.

Budući da je bila Židovka, Helen nije bila za njega ljudsko biće. Ona je bila “nešto”. Nije bila vrijedna postojanja. Njezina je egzistencija ovisila samo o njemu. On je sebe (i sve ostale pripadnike arijevske rase) smatrao gospodarom njezine sudbine. Nije to bio samo slučaj sa Židovima u Hitlerovoj Njemačkoj, nego i primjerice općenito sa ženama, crncima, određenim religijskim zajednicama (koje su pak kasnije i same znale biti totalitarne i neprijateljski raspoložene prema “drugima i drugačijima” te na taj način drugima nanijeti strašnu bol) te, danas, homoseksualcima.

Hannah Arendt je ovo stanje svijesti fantastično opisala pojmom “banalnost zla“. Ona navodi primjer Adolfa Eichmanna (nadimak: Arhitekt Holokausta), koji je bio običan čovjek i birokrat koji je “samo izvršavao naredbe“. Eichmann je, paradoksalno rečeno, bio dobra osoba u svom (nacističkom) sustavu, jer se besprijekorno držao zakona. Posve logičnim (!) ispunjavanjem slova zakona, Eichmann je smatrao da samo izvršava svoju prirodnu dužnost.

Banalnost zla nam pokazuje da i obična, prosječna i pristojna osoba može u određenim uvjetima počiniti najstrašnije zločine. Pokretačka snaga činjenja svih režimskih zločina je plod nedostatka refleksije o vlastitim mislima/djelima ili, bolje rečeno, odbijanja razmišljati vlastitom glavom. Uz sve to, naša religioznost je, nažalost, plodno tlo za mitomaniju, puku deklarativnost i licemjerstvo. Osoba koja zaista vjeruje drži se temeljnih principa svoje vjere, pred Bogom i u vlastitoj savjesti, dok izvanjski religiozna osoba drži samo do izvanjskih deklarativnih oblika vjere, nastoji pripadati grupi i želi ostaviti što “religiozniji” dojam.

Tako će religiozni pojedinci, u borbi protiv homoseksualaca (isto kao i nekad prije u borbi protiv prava žena, crnaca ili Židova) selektivno čupati biblijske citate iz konteksta, samo kako bi svom (nepromišljenom) stavu dali udarnu religijsku dimenziju, koju se pak – ne smije (!) dovesti u pitanje.

Gdje je u cijeloj ovoj priči empatija prema ubijenim mladim ljudima na Floridi?

Ernest Hemingway u svom romanu “For Whom the Bells Tolls” (hrv. “Kome zvono zvoni”) piše: “Nijedan čovjek nije otok, sasvim sam za sebe; svaki je čovjek dio kontinenta, dio Zemlje; ako More odnese grudu zemlje – Evrope je manje, kako da je odnijelo kakav rt, posjed tvog prijatelja ili tvoj vlastiti, smrt svakog čovjeka smanjuje mene, jer sam obuhvaćen u čovječanstvu. I zato nikad ne pitaj kome zvono zvoni; Tebi zvoni”

(dalibormilas.com)

25 komentara

  • kažeš da je krug tvojih poznanika koji su se našli u određenoj situaciji jako “DOBRI VJERNICI”,ja tvrdim da su oni VJERNICI da bi drugačije ŽIVJELI.Dragi prijatelju tebi zvoni savjest koju ti je dragi Bog ostavio u baštinu trgni se i ne brani zle postupke svojih poznanika time ih još više udaljavaš od dobra i radosti ŽIVOTA

  • Dobar i posten covjek nemoze : ubit ,otet, unistit i nikakvo zlo .
    Vjernik bilo koje nacije ne cini zlo ,jedino vjernik da ga se vidi u Crkvi tek tako.
    Covjek ne cini zlo i ne ubija ( jedino bolesna osoba nedaj Boze)

  • Pustipratre ne seri!Crkva je oduvijek bila novac,i ništa drugo!Isus sin Božiji,ja vjerujem da je on bio na zemlji i otkupio grijehe nas grešnika,a sve što vi svećanici i kvazi svećanici govorite,u to ne mogu vjerovat,jer svojim primjerima to što govorite ne pokazujete.Na kraju krajeva ni Toma apostol nije vjerovao dok nije ugledao Isusa,tako da smatram da mi Isus neće zamjerit frustracije nakupljene zbog nepravde koju stvarte svi vi koji od nenormalnog pravite normalno.I tebe je protjeralo iz Mostar jer si malo pričao protiv politčke kaste HDZ-a,i šta dalje…Otišao si negdje u svijet ,a nisi da svoj život,kao Isus za nas grešnike,e mogao si ići do kraja rušit i kastu i njihove saveznike unutar crkve,ali nisi,opet si došao kao i velika većina svećanika i politčke kaste solit pamet običnom puku…Da se razumjemo,pederi su ubijeni jer je tako htio Isus,dakle odgovarali su za svoj grijeh,koji je nešto najizopačenije,odkud znaš da nije tako i zašto uopće ne bi bilo tako.Jer vi sa oltara plašite narod nemoj ovo nemoj ono,e onda ako ja koji nisam pederčina i imam troje djece moram dobro razmilsiti da li sam griješio jako,i bojat se za svoju duši i kaznu božiju,poptpuno sam uvjeren u onu “kazna je moja”….
    GADITE MI SE SVI VI CRKVENI VJERODOSTOJNICI KOJI KAŽETE DA TREBA IMATI RAZUMJEVANJE ZA homoseksualce KOJE JA NAZIVAM PEDERČINE…Oni su zlo i uništavaju svijet,i ttreba im se usprotiviti,da li je to kolektivno smicanje bolesni i izopačenih ljudi točnije pedera ili neki drugi način ja ga podržavam!Zato pustipratre ako ih voliš povedi ih kući ili u samostan….Ja ću ih progonit i uništavat!

    ps: imaš li ti ljubavi za Čovića i provincijala koji su te sredili…
    “pozdrav od nacionalista,mi smo ovakvi imajte razumijevanja i za nas..”.
    Jelde kako je glupa ova zadnja rečenica,baš kao i tvoj tekst,za jedno se zalažeš na svoj način i a oćeš da te razumiju tvoji oponenti!

    • Tvoj rječnik je dovoljan da se vidi na kojoj si razini. Šteta troje djece kojima će tata ukazati sto je to pedercina. Isus te učio da progonis? Psiho.

    • ultranacionalisti, ti si obična seljačina, glup si, da imaš imalo vjere u Isusa ne bi tako govorio. Pozivati na smicanje drugačijih može raditi samo bolesna osoba. Nije bitno koliki su grješnici gay osobe, samo Bog ima pravo suditi, ta vlast nije nama dana.

    • Ti, stari, zvučiš ko pe.er. Majkemi. Garant visiš na gay porn siteovima dan-noć, kad god žena i dica ne gledaju…

  • Ultranacionalist – niste posteni ,sto da vase dijete neko ubije da ima zenu i ljubavnicu ,zar to nije grijeh .
    Svi smo mi i gresni i smatramo se dobri ,a dali smo?
    Svecenici propovjedaju za dobro svih nas ,a o okolnostima i izboru zivota svak za sebe bira ,dali je u redu i to Bog zna .
    Blago onomu ko vjeruje ,sve nevolje lakse podnese makar bile i jako bolne.
    Na kraju ko vam daje pravo da nekom vi sudite hoce li se zenit ,udat ili solo zivjet ,ili kad bi vi ubili ,Bog vam pamet dao.

  • Nemam ja pravo sudit no nema ga ni pustpratar…Pederi su zlo i jesu a vi sad budite liberalni koliko hoćete….Kakvi su to ljudi koji ne stvaraju djecu već izopačaju sve tradicionalno kako nas uče već stoljećima…Ako smo učeni stvarat nove živote,kako poštivati pedere jer dva muškaraca ili dvije žene nemogu stvoriti plod.Smicanje je težak izraz još teže djelo,no u borbi protiv masonerije jedino ispravno..Pa i u Bibliji je David ubio Golijata,branio židovski narod.Zar obrana temelha života nesmije koristiti isti način…

    • Je li isto vrijedi i za jedan par (muškarac i žena) koji je eto neplodan, pa ne može imati djece? Je li to isto vrijedi i za redovnike i redovnice i svećenik?

      To što netko ne može imati djecu, ne znači da je automatski manje vrijedan.

      Poklopi se i ne komentiraj javno ovakve stvari. Imaš sreće što si anoniman, pa te nitko ne može vidjeti.

      • Bezvezna ti je usporedba jer za neplodan par nada postoji, kakva god, pa čak i za svećenike i redovnike, ovaj pustipratar ti je primjer kako je lako pogaziti sveti Sakrament, ali za dva muškarca ili dvije žene ne postoji šansa, da ti sad ne crtam šaraf i maticu.
        Podmećeš i izvrćeš.

    • I ovo je laž i podvala liberalnih modernista u Crkvi koju vode mlakonje poput ovog pustipratra da se ne smije osuditi zlo koje uništava i dušu i tijelo, jer tom logikom ja mogu nepotrebno ubiti čovjeka a ovi lažiučitelji mi ne bi smjeli prigovoriti ništa jer ‘tko sam ja da sudim’ kako izjavi jednom zgodom Papa.
      A Stari Zavjet je prepun krvi jer Bog djeluje onda kao i sad, iako ovi luterani i kalvinisti u katoličkom ruhu pokušavaju unakaziti i samog Gospodina pa ističu milosrđe i ljubav naravno namjerno izostavljajući da je Sudac pravedni.
      Po tumačenju ovih nadripropovjednika ispade da nema većeg lašca od Boga?

  • Sram te bilo, Dalibor!
    Najgori su takvi kao ti koji imaju vise ljubavi i sucuti za ljude od samog Gospoda koji je svoj zivot zrtvovao da mi zivimo. Ne da zivimo u pohoti ni putenosti, vec kao djeca Bozja. A jos manje da pojedinci kojima se dala milost da djeluju ‘in persona Christi’ i toliku milost prokockaju sada djeluju kao djavolji odvjetnici, sto ti cinis.
    Najgore od svega je to sto je takvih kao ti ostalo u Svetoj Materi Crkvi koliko hoces i ruju iznutra.

    Bog se ne da izrugivati, to si valjda upamtio kad ovako zdusno branis drugi od ‘4 grijeha koja vape za osvetom pred Licem Bozjim’ a to je protunaravni blud . Sodomitima koji su ti prirasli srcu propast je obecana, a ti ko fol places nad njima svojim hereticnim tekstom, ne mareci za otrov koji prosipaju kao i ti ovakvim upisom.

    No bolje da to cinis izvan ionako poljuljane Crkve nego unutar nje.

    Sram te budi, jos jednom!
    Juda srebroljubac ti je ucitelj, a sam djavao se ponosi tobom.

    • “oni prosipaju otrov”… Takvi kao ti prosipaju otrov. Na kraju krajeva, više je zla napravljeno od tih “kristovih ljudi” nego od pedera… Takvih kao ti se ja bojim…

      • Vrlo se ti nešto bojiš, te za sebe te za djecu, a najgore je u strahu živjeti. Što bi rekli boj se ovna, boj se govna.
        Ne boj se, ja ti ne ću ništa, ni tebi ni tvojoj djeci, ne znam kako si uopće došao na tu ideju?
        U stvari jasno mi je kad vidim koje i čije izdanje ‘istorije’ čitaš, pa tako lakonski donosiš presudu o povijesnim događajima, stvarnim ili nestvarnim.

        Nu, ne treba daleko ići, ovaj sraz muhamedanskog ‘bogoljublja’ i prostituiranog zapada će ti pokazati da je to ‘zlo od kristovih ljudi” nad kojim se zgražaš ustvari mala maca.

    • Da sam peder vjerojatno mi ne bi blokirali komentare , jer eto u zemlji gdje je zagarantirana sloboda govora i svi se kunu u demo(no)kraciju moraš biti na istoj ideološkoj liniji kao kojekakvi neostvareni emotivni moralizatori koji dijele ljubav i šakom i kapom namjerno iskrivljujući Istinu u koju su se nekada zaklinjali.

      • Pa i ti si moralizator! I vidiš da ti, na žalost normalnih ljudi, dopuštaju da komentiraš. Zbog takvih kao ti ja se bojim za svoju i svu našu (posebno tvoju) djecu…

  • Zašto ste objavili ovaj tekst? Samo zbunjujete ionako rastrganu mladost današnju koja više ne razlikuje dobro i zlo….

  • Ivana, nije tekst kriv za dobro ili zlo u današnjem svitu. Nikada riječ nije mogla potaknuti da čini zlo nekom drugom samo zato što bi taj drugi mogao ili morao biti drukčiji. Uvijek je problem u srcu ili u duhu bilo bi ispravnije ustvrditi. Ne ubija riječ nego srce nezadovoljno, srce puno mržnje ili duh zatrovan od nekog drugog zlog duha kojemu je to jedini cilj. Kojemu je to u opisu posla ko što bi se reklo ,onako narodski.
    Dakle, kad bi smo poslušali Isusovu riječ koja kaže -molite za svoje neprijatelje-siguran sam da bi bilo na situ puno manje duša zatrovanih zlom i puno manje srca spremnih na svaku podlosti nečistoću.
    Isusova “filozofija”ako se tako uopće smije tumačiti ili nazvati je ono što je potrbno čovjeku od drugog čovjeka. Od osobe k drugoj osobi. Od srca k drugom srcu. Ne mora to srce uvijek biti na istoj frekvenciji li valnoj dužini na kojoj je moje ali ako ga unaprijed ne osuđujem,već nastojim biti bolji prema njemu-postigao sam već puno.
    Moliti za one koje ne volim.Moliti za one koje ne mogu pogledati u oči, jer me Isus učio da takvima treba pomoći. Da takvima treba iz ljubavi činiti ono što mogu ,jer su tu pokraj mene, jer postoje, jer si mi ih ti dao da vidim kroz njih i sebe. Da spoznam svoje nesavršenosti i slaboće. Da im ne zamjeram ono što bi oni u nekom drugom kontekstu ili formi mogli zamjeriti meni.
    Ovo nikako nije i nikada ne bi smjelo biti obrana grijeha počinjenog u vremenu,bilo drugog , bilo četvrtog, bilo šestog. Taj grijeh se svakodnevno može dogoditi svakom od nas i taj se grijeh uvijek iznova događa. Nitko od nas nije bez grijeha. Nitko.Jednostavno, stvoreni smo,rođeni smo s tim grijehom. I to su što se kaže fakti, to su činjenice. Ako budemo mrzili grješnika umjesto grijeha, na pogrješnom smo putu. Nismo naučili ništa od onog čemu nas je Isus podučavao i ustrajno se trudio. Nismo naučili ništa, jer život ovaj i ovakav kakav jeste ,nije ništa drugo nego patnja. Patnja koju ustrajno, zlobno i s neshvatljivom upornošču nanosimo jedni drugima. Samo patnja. Ništa doli patnja. Život u ovoj dolini suza je patnja. Sam Isus Krist je svojim životom osvjedočio tu patnju. Bezvremensku, neprotumačivu, bolnu i usudio bih se čak reći pripadajuču patnju koja koja po toj nekoj logici “neprotumačivosti”vodi u posvećenje. Kako , to ni sam ne znam. To ni sam još ne mogu shvatiti ali je mogu donekle nazrijeti, malčice opipati kao odgovor na sve moje nedoumice i troumice.
    Jesu li naši bližnji koji su tu negdje uz nas, tu negdje pokraj nas ,naša pokora ili kazna za grijeh?
    Mislim da nije lako dobiti odgovor na tu dvojbu.
    Ako ja ne volim njih-mogu li onda ispravno voljeti Tebe?
    Ako ih Ti voliš takve kakvi jesu a ja ih ne volim možeš li onda voljeti mene sebična kakav jesam a ne pravedan kakav bih trebao biti. Mogu, jer moja je ljubav jača od vaše pravednosti i sebičnosti. Mogu vam donijeti mir i puninu radosti jer će vas Istina osloboditi. Moja Istina.Ne bilo čija istina. Moja!Tako kaže Isus. Tako kaže Ljubav i uputi se na brdo Golgote noseči svoj teški, preteški križ.
    Isus nije nosio križ kao mi oko vrata ukras ili oko zapešča ruke privjesak.
    Ne, Isus je nosio svoj križ na leđima. Na svojim ramenima nosio je teret cijelog svijeta. Križ cijelog svijeta nosio je taj čovjek i Bog .na svojim leđima i ramenima. I dan danas ga nosi zbog nas.Dan-danas!

    Unatoč stolječima koja prohujaše ništa se nije promjenilo. Ni za njega ni za nas. Uvijek je On tu da nam pomogne nositi naše križeve koje svakodnevno sami sebi namećemo, kao da mu Njegov več nije dovoljno težak i uspravna Ga povija na putu ka Kalvariji.
    SAMI sebi otežavamo grijehom odmičuć se od Boga , da bi opet njegovom milošću taj grijeh odbacili a pokorom se Bogu opet približili.Opet.I tako iznova, opet. Uvijek padamo i opet milost dobivamo.
    Ne znamo praštati, eto tu je ključ problema s nama i u nama .
    Ne znamo ,jer smo slabi, jer smo samo ljudi. Ne znamo podnositi uvrede a Isus je i s križa rekao;Oče, oprosti im Oče, jer ne znaju što čine.
    A ko smo to činili Bogu, kako da ne činimo onda jedni drugima.!
    I činimo to opet i opet ,svaki put iznova a da ništa nismo naučili.
    Jer smo slabi. Jer smo grješni. Jer smo ljudi a ne ne anđeli.
    Jer ne možemo podnijeti tvoju poniznost koja je ljubav.
    Nemamo te ljubavi jedni za druge. Jednostavno nemamo jer smo od ovog svijeta koji se opire Bogu i ne dopušta mu da ulazi u naše živote u naše misli ,u moje riječi i djela za kao da nema mjesta za tvoju poniznost.
    Bičujemo jedni druge svakodnevno, mada znamo da si sišao s Neba u liku Nazarećanina Isusa.
    Znamo da si Spasitelji da si nam donio spasenje a mi opet po svom.
    I tako sve do konca svijeta valjda.
    Daleko smo od istine. Daleko smo od poniznosti. Daleko smo od ljubavi.
    Daleko smo jedni od drugih ,mada živimo jedni pokraj drugih. Najgore je što će mo na koncu postati i postajemo daleki sami sebi i postati ono stvorenje koje ne ljubi ni Boga ni sebe ni bližnjega.

  • Svi koji podrzavaju homoseksualce zelim da za velike blagdane kad je cila rodbina na rucku dodje vas sin i kaze: caca ajd poljubi zeta! 😀

    • EEEE u tome i jeste problem. Kad se radi o tamo nekom, a nas se ne tiče, lako je onda praviti se divan, krasan, pun ljubavi, braniti tobož nečija prava, pa i na upražnjavanje pederastije, ali da se , ne daj Bože, to desi nama, e tad je sasvim druga priča. Što je i normalno.
      Pa tko bi normalan i pri zdravoj pameti, od ovih što se tvore braniteljima svih izmišljenih prava, mogao reći da bi mu bilo drago da mu je sin peder ili kćer lezbijka?

      Evo ko i ovaj pajdo yyy, ispisa cijeli traktat, a sve se može ukratko pojasniti s dva primjera iz Svetog Pisma, prvo kada Gospodin govori preljubnici :idi i ne griješi više i kada apostol naroda sv. Pavao upozorava kako između ostalih preljubnici ni muškoložnici neće ući u Kraljevstvo nebesko. Vidiš kako sv.Pavao bez da trepne, osudi i ove sodomite Orlandske. Možda ih Dalibor proglasi i mučenicima.

      Davno su babe s ovih područja u svojim redovitim molitvama između ostalih preporuka imale i onu ‘da se pamet ne uzme i jezik ne pomete’ , ali upravo to vrijeme je i došlo, pa se školovani teolog i zalutali fratar zgraža kako ljudi nemaju sućuti prema sodomitima iz Orlanda, a tolike godine je učio (ili je trebao) ono što sv.Petar napominje kao krajnji cilj- spasenje duše. Ovi sodomiti su svoju izgubili, namjerno i htijući, i mi se možemo samo zgražati nad tolikom propašću, jer smrtni čas će svima doći i ne željeti da se ikom (bar oko nas) to desi.

      • EENS, tebi baš fali zanimacije u životu.. Sigurno u općini radiš.. Nego, ti pio kavu s Pavlom, bio na izletu u to kraljevstvo nebesko??? Ja vidiš nisam, i nemam pojma šta nas poslije smrti čeka, iako VJERUJEM da nas NEŠTO čeka, ali znaš šta? Mislim nekako da nije grijeh voljeti.. Ako se ljudi vole, i nitko nikoga ne tjera ni na što, u tom nema ništa osim ljepote.. I ne vidim zašto bi ti ili bilo tko drugi sudio nekom samo zato što se voli (znači li ti šta ona – ne sudi da ti ne bi bilo suđeno).. Meni ne bi palo na pamet da osuđujem način na koji ti vodiš ljubav (ili šta već voliš radit) sa svojom ženom (ili mužem)… I da zatvorimo ovu raspravu, kad već toliko voliš pisati, baviš li se time profesionalno, može link na stranicu na kojoj objavljuješ svoje tekstove?

Komentiraj: